Text uveřejněný na tomto webu se nemusí shodovat s názory zaměstnavatele Tesco Stores ČR a.s., nebo případně dalších stran. Jsou zde uveřejněny svobodné názory odborové organizace, jejich členů a zaměstnanců společnosti v souladu s čl. 17 Listiny základních práv a svobod, platnými právními předpisy a Ústavou ČR. Rada NOT i Rada odborové organizace si vyhrazují právo odstranit nebo nezveřejnit texty s urážlivým, rasovým, diskriminačním či vulgárním podtextem, stejně jako texty či reklamní odkazy nesouvisející s obsahem a účelem těchto stránek.

UPOZORNĚNÍ pro zasílání obchodních sdělení a telemarketing:
Není dovoleno a je zakázáno zasílat jakákoli nevyžádaná obchodní sdělení na kteroukoli e-mailovou adresu uveřejněnou na tomto webu nebo využívat jakékoli uvedené telefonní kontakty pro účely telemarketingu, výzkumů trhu nebo nabídku služeb. Nevyžádaná obchodní sdělení zaslaná na kteroukoli zde uveřejněnou e-mailovou adresu nebo uskutečněný pokus o telemarketing, výzkum či obchodní nabídku na jakékoli níže uvedené telefonní číslo, budou bez dalšího upozornění řešena podáním podnětu pro zahájení správního řízení k příslušnému správnímu úřadu (ÚOOÚ) pro porušení příslušných právních předpisů a směrnicí GDPR.

čtvrtek 24. července 2008

Nová éra hypermarketů je tu. Rohlíky koupíme na webu

Lidé budou moci na internetu nakupovat nově i potraviny, velké obchodní řetězce míří na internet.
PRAHA 24.7.2008 (iHNed.cz)

České ledničky mohou být už brzy on-line. Zatímco dosud Češi na síti pořizovali hlavně elektroniku, od příštího roku budou moci ve velkém nakupovat přes internet i jídlo.
Prodej potravin on-line, který byl zatím doménou menších izolovaných firem, rozjede jeden z největších obchodních řetězců Tesco. 

"Tato služba je oblíbená ve Velké Británii, kde lidé přes počítač pořizují hlavně týdenní nákupy. Začneme s pěti prodejnami v různých městech, postupně přibudou další," řekl HN generální ředitel Tesca Philip Clarke. Zákazníci si podle něj budou moci určit i čas, kdy jim bude zboží doručeno. Cena za dovážku do domu zatím nebyla stanovena.

Nákupům na internetu se v tuzemsku daří stále víc, loni Češi na síti utratili přes osmnáct miliard korun. Do rozvážky potravin se však příliš prodejců nehrne a dosud ho nabízely jen menší firmy, většinou v rámci jednotlivých měst.

"Je to velice náročné na logistiku a skladování. Když pak službu nabídne řetězec jako Tesco, je jasné, že má výhodu," říká Petr Král marketingový manažer největšího českého on-line prodejce Internet Mall, který nyní testuje prodej vína a alkoholu.

Tesco navíc mohou brzy následovat i další řetězce.
Tesco nabídne "anglický servis"

Pro karton mléka či balík minerálních vod už nebude nutné jezdit do obchodů. Od příštího roku postačí sednout si k počítači, pomocí pár kliků zaplnit virtuální košík a pak už jen zaškrtnout čas, kdy má být zboží doručeno. On-line nákupy potravin od příštího roku odstartuje ve vybraných obchodech jeden z největších tuzemských řetězců Tesco. A pro nakupování vybaví zákazníky vlastní kreditní kartou. 

"Ještě letos, nejpozději počátkem roku, chceme rozjet finanční služby, které má Tesco ve Velké Británii," potvrdil v rozhovoru pro HN šéf české pobočky Tesco Philip Clarke. 

Obchody versus banky 

V Británii má řetězec již několik let svoji banku a zákazníkům nabízí například pojištění či půjčky. V Česku začne s kreditními kartami. "V tento moment vrcholí jednání s našimi partery. Typově to jsou firmy jako Cetelem či GE Bank," dodává Clarke. 

Hypermarkety tak pomalu začínají konkurovat bankám. Už nyní většina řetězců nabízí takzvaný cashback, tedy možnost výběru hotovosti z účtu přímo na pokladně. "Tato služba je u zákazníků velmi oblíbená. Ve srovnání s loňským rokem ji využívá o desítky procent zákazníků více. Zatím přijímáme pouze karty ČSOB a Poštovní spořitelny, ale rádi bychom tuto nabídku rozšířili. Technicky jsme na to připraveni," říká Libor Kytýr, tiskový mluvčí řetězce Ahold, s tím, že o zavedení vlastní kreditní karty řetězec v tuto chvíli neuvažuje. 

Obchodní řetězce také spolupracují se splátkovými společnostmi, případně mají přímo ve svých svých prodejnách pobočky bank. Například Kaufland ve spolupráci s Volksbank zřídil takzvané volkshopy. 

V zahraničí jsou vlastní kreditní karty hypermarketů či supermarketů velmi rozšířené. Jak se uchytí v Česku, ukáže příští rok. "V tuzemsku je už totiž zhruba osm milionů karet. Tesco však může zákazníky nalákat na věrnostní programy, které jsou u podobných druhů karet obvyklé. Za každý nákup se zákazníkům vrací zpět na kartu určité procento, případně mají výhodné slevy na některé typy zboží," říká Michal Zátka výkonný ředitel sdružení pro platební karty. Podobné výhody by podle Tesca měla přinést i Tesco kreditní karta. 

Anglie, náš vzor 

Tesco tak začíná plnit svůj slib, že do Česka přinese služby známé z Velké Británie. 

"V nákupech potravin na internetu budou průkopníkem mezi velkými řetězci. Bude to sice spíš jen doplňková služba, ale firmě může vylepšit image," říká Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research, která se zabývá průzkumem trhu. 

Rozvoz potravin byl dosud spíše doménou menších obchodníků, kteří se většinou soustředili na jednotlivá města. Při nákupu nad tisíc korun dokonce nabízeli rozvoz zdarma. Tesco zvolí pravděpodobně model Velké Británie, kde jsou za rozvoj dané fixní ceny. Z velkých hráčů pak došel nejdále hypermarket Globus, když propojil obchod s internetem v nabídce masa. "Na internetu je možné si maso objednat, vyzvednutí je ale na prodejně," říká jednatel společnosti Globus Petr Vyhnálek s tím, že služba je velmi využívaná. 
Autor: Zuzana Luňáková

Žádné komentáře:

Okomentovat