...
Pojem finanční krize se začíná připisovat každému ekonomickému problému. Do běžného života se dokonce dostala už natolik, že ji někteří začínají využívat ve svůj prospěch. "Tesco pomáhá v době krize," láká k nákupu tento řetězec. Reklama ale může být považována za neetickou.
Cedule s obrázkem novinového článku o finanční krizi a nápisem, jak Tesco ochotně pomáhá, visí nad regálem, kde řetězec nabízí všechno zboží za třicet korun, i v dalších částech obchodu, kde zákazníci najdou slevy.
Kromě toho, že reklama může v lidech vyvolávat zbytečné otázky, zda opravdu nejsou ve finanční krizi, může být podle mluvčí Sdružení pro ochranu spotřebitelů Ivany Pickové považována za neetickou.
"Krize je stále do určité míry nafouknutá bublina. A občanů Prahy, kde tato reklama je, se ještě příliš nedotkla. Používat tvrzení o krizi v jednom z největších hypermarketů ve městě, je opravdu hraniční," říká Ivana Picková.
"Možná by stálo za to dát podnět Radě pro reklamu," dodává. Rada pro reklamu však dosud žádnou stížnost neobdržela, proto se k případu zatím nemůže příliš vyjadřovat.
"V žádném případě nechci předjímat rozhodnutí arbitrážní komise. Žádná stížnost zatím nepřišla, pokud by se tak stalo, obrátíme se na Tesco. Arbitrážní komise by pak rozhodla, jestli norma etického kodexu byla, nebo nebyla porušena," uvedl šéf Rady pro reklamu Ladislav Šťastný. "Umím si ale představit, že by nějaká stížnost mohla přijít," dodal.
Tesco: Reagujeme na atmosféru posledních dnů
"Kampaň Teska pomáhá v době krize, reaguje na atmosféru posledních týdnů, kdy se slovo krize stalo jedním z nejužívanějších, a zároveň je rozšířením naší dlouhodobé kampaně Pomáháme Vám šetřit každý den a S námi ušetříte," uvedla mluvčí Teska Eva Karasová.
Cílem kampaně je podle ní sdělit zákazníkům, že Tesco pokračuje v cenové politice být nejlevnější. "Obecně je naším cílem naslouchat zákazníkům a reagovat na jejich potřeby. Z tohoto důvodu nabídku i komunikaci aktuálně přizpůsobujeme chování zákazníka," dodala Karasová
Pojem finanční krize se začíná připisovat každému ekonomickému problému. Do běžného života se dokonce dostala už natolik, že ji někteří začínají využívat ve svůj prospěch. "Tesco pomáhá v době krize," láká k nákupu tento řetězec. Reklama ale může být považována za neetickou.
Cedule s obrázkem novinového článku o finanční krizi a nápisem, jak Tesco ochotně pomáhá, visí nad regálem, kde řetězec nabízí všechno zboží za třicet korun, i v dalších částech obchodu, kde zákazníci najdou slevy.
Kromě toho, že reklama může v lidech vyvolávat zbytečné otázky, zda opravdu nejsou ve finanční krizi, může být podle mluvčí Sdružení pro ochranu spotřebitelů Ivany Pickové považována za neetickou.
"Krize je stále do určité míry nafouknutá bublina. A občanů Prahy, kde tato reklama je, se ještě příliš nedotkla. Používat tvrzení o krizi v jednom z největších hypermarketů ve městě, je opravdu hraniční," říká Ivana Picková.
"Možná by stálo za to dát podnět Radě pro reklamu," dodává. Rada pro reklamu však dosud žádnou stížnost neobdržela, proto se k případu zatím nemůže příliš vyjadřovat.
"V žádném případě nechci předjímat rozhodnutí arbitrážní komise. Žádná stížnost zatím nepřišla, pokud by se tak stalo, obrátíme se na Tesco. Arbitrážní komise by pak rozhodla, jestli norma etického kodexu byla, nebo nebyla porušena," uvedl šéf Rady pro reklamu Ladislav Šťastný. "Umím si ale představit, že by nějaká stížnost mohla přijít," dodal.
Tesco: Reagujeme na atmosféru posledních dnů
"Kampaň Teska pomáhá v době krize, reaguje na atmosféru posledních týdnů, kdy se slovo krize stalo jedním z nejužívanějších, a zároveň je rozšířením naší dlouhodobé kampaně Pomáháme Vám šetřit každý den a S námi ušetříte," uvedla mluvčí Teska Eva Karasová.
Cílem kampaně je podle ní sdělit zákazníkům, že Tesco pokračuje v cenové politice být nejlevnější. "Obecně je naším cílem naslouchat zákazníkům a reagovat na jejich potřeby. Z tohoto důvodu nabídku i komunikaci aktuálně přizpůsobujeme chování zákazníka," dodala Karasová
foto: Lukáš Bíba, MF Dnes
(autor: www.idnes.cz)
Žádné komentáře:
Okomentovat