Text uveřejněný na tomto webu se nemusí shodovat s názory zaměstnavatele Tesco Stores ČR a.s., nebo případně dalších stran. Jsou zde uveřejněny svobodné názory odborové organizace, jejich členů a zaměstnanců společnosti v souladu s čl. 17 Listiny základních práv a svobod, platnými právními předpisy a Ústavou ČR. Rada NOT i Rada odborové organizace si vyhrazují právo odstranit nebo nezveřejnit texty s urážlivým, rasovým, diskriminačním či vulgárním podtextem, stejně jako texty či reklamní odkazy nesouvisející s obsahem a účelem těchto stránek.

UPOZORNĚNÍ pro zasílání obchodních sdělení a telemarketing:
Není dovoleno a je zakázáno zasílat jakákoli nevyžádaná obchodní sdělení na kteroukoli e-mailovou adresu uveřejněnou na tomto webu nebo využívat jakékoli uvedené telefonní kontakty pro účely telemarketingu, výzkumů trhu nebo nabídku služeb. Nevyžádaná obchodní sdělení zaslaná na kteroukoli zde uveřejněnou e-mailovou adresu nebo uskutečněný pokus o telemarketing, výzkum či obchodní nabídku na jakékoli níže uvedené telefonní číslo, budou bez dalšího upozornění řešena podáním podnětu pro zahájení správního řízení k příslušnému správnímu úřadu (ÚOOÚ) pro porušení příslušných právních předpisů a směrnicí GDPR.

neděle 11. ledna 2009

Přečetli jsme za Vás: Co nás zaujalo? Blog Lenky Slavíčkové

...

Brouzdáním po internetu jsme čirou náhodou díky vyhledávači zabrouzdali až na blog Lenky Slavíčkové. Velmi nás zaujal její příspěvek a vůbec myšlenka nákupních center. Myslíme si, že je to zajímavé počtení pro každého, a tak Vám tento příspěvek přinášíme i sem. Věříme, že se na nás autorka nebude zlobit, ale její názor nás prostě zaujal. Tady je plný přepis:

Moje práce v nákupním centru
Můj profesní život začal celkem nedávno. S prací jsem spokojená i kolektiv je výborný, horší už ale je naše pracovní místo. Pracujeme v nákupním centru! To co denně vidíme je někdy až nepopsatelné, přesto se o to pokusím.

Nákupní centrum, které není ani moc velké, má pod svojí střechou i velký supermarket Tesco, zdroj čerstvého ovoce, zeleniny, masa a dalších pochutin, jak slibuje reklama. Je tedy logické, že velká většina lidí sem chodí za ukojením opravdu základní potřeby. Z této skupiny lidí jen málokterý vyčnívá, ale najdou se i tací, kteří stojí za povšimnutí. Jde hlavně o rodiny, či jednotlivce nebo páry, pocházející z vesnice a neznající "komfort" nákupních center. Většinou všechno hlasitě hodnotí a pokřikují na sebe. Dají si kávu z automatu a s úsměvem vychutnávají její pachuť, která na jazyku zůstává dlouho. Jsou ale spokojeni a s vozíkem plným akčního zboží či zboží vyrobeného speciálně pro Tesco odjíždějí. Většinou na vás tito lidé nepůsobí nějak negativně, zanechají po sobě jen váš usměv na tváři, ale při konci pracovní doby si na ně už nevzpomenete. Další skupinou, jsou tak zvaní "vycházkáři". Jde většinou o mladé páry s malými dětmi. Místo toho, aby svoji malou ratolest vyvedli do přírody a ukázali jim její přednosti a krásy, jdou se projít do nákupního centra. Rodiče jsou pochopitelně oděni v nejmodernějších oděvech, tatínci většinou v ruce svírají mobilní telefon, klíče od auta a ti největší machři dokonce i krabičku cigaret. Nikdy mi nedošlo proč, když se zde nekouří. Maminky jsou samozřejmě oděny jako žokejky, tzn. jeansy narvaný v kozačkách na neuvěřitelně vysokým podpatku. Neodmyslitelnou součástí maminkovských outfitů je nějaká drahá kabelka, nějaký kožíšek či miniaturní bundička odhalující záda (proč ne, už jedno dítě má, další nepotřebuje) a místo normálně učesaných vlasů neprodyšná helma. Další specifickou skupinou jsou mladí lidé, kteří nákupní centrum pojali jako přehlídkové molo. Jsou oděni též ve značkovém, oni však dodržují i poslední trendy. Takže je nepotkáte v nesezóním oblečení, jsou 100% in. Většinou jde o mladé chlapce, kteří si potřebují zvednout ego a tak doma stráví i několik hodin před zrcadlem, aby vůbec mohli opustit rodné hnízdo. Pro tuto specifickou skupinu je poznávacím znamením, že v nákupním centru nejsou sami. Buď mu po boku poskakuje moderně a samozřejmě i sezóně oblečená anorektička nebo nějaký jemu podobný kamarád. V případě prvním chlapci jde o to ukázat jakou má přítelkyni, kterou "sbalil" večer před tím na nějaké príma diskotéce. V případě druhém jde o lov na anorektičky nebo o pozorování anorektiček. Jistě to musí být příjemně strávené odpoledne. Z pohledu mého, dívčího, je až nepochopitelné, jak tyto dívky dokážou nežrat a vydržet celé odpoledne být svěží, krásné, usměvavé a nepřetržitě poskakující kolem svého vysněného frikulína. Další skupinou, mnou nejoblíbenější jsou bezdomovci. Venku je zima a tak se nedivme, že klid a teplo "domova" hledají právě zde. Celý den jsou schopni prosedět na lavičce, ti otrlejší a více poznamenaní životem na ulici, si ke zpříjemnění celodenního "zewlení" v obchoďáku dopřejí i krabicové víno. Ti co chtějí vypadat "luxusně" mají víno přelité v pet lahvi. Jedinci co jen popíjejí nebo jen "zewlí" nejsou ničím škodní, horší to ale je s lidmi, kteří berou nějaké drogy. Ti bývají agresivní, pořvávají na prodavače a celkově je jejich přítomnost nepříjemná. Bez jakýchkoliv důvodů jsou schopni vás slovně napadnout, či vám vyhrožovat fyzickým napadením. Na druhou stranu jsou i tací, kteří si prostě přijdou pokecat. V podstatě vám do hlavy tlačí informace, které vás nezajímají, ale pro klid všech nakupujících jim jejich informace odkýváte a snažíte se rozhovor ukončit. U všech těchto skupin ale naleznete i lidi příjemné, milé a ničím neškodící vám ani vašemu okolí, však i přes tento poněkud nic neříkající fakt bych nákupní centra zrušila. Sice bych nejspíš přišla o práci, protože design naší prodejny je přizpůsoben právě nákupnímu centru, ale co už :). Jinak všem přeju úspěšný rok 2009.

Autor: Lenka Slavíčková
lenkaslavickova.blog.iDNES.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat