Obchodní řetězec chce začít nabízet vlastní kreditky a půjčky. Pro finanční služby si hledá partnera.
V anglickém Tescu je to jako v bance. Dají se tam půjčit peníze, pojistit auto i dům a založit výhodné spoření. I v tuzemském obchodním řetězci teď finišují přípravy, aby finanční služby nabízel pod svým jménem. Tesco už dokončuje výběrové řízení na partnera, který je bude zajišťovat.
"Výsledek bude známý 5. září," říká Jana Matoušková, mluvčí pražské pobočky Tesco.Tesco začne zřejmě s vlastními kreditními kartami."Ještě letos, nejpozději počátkem roku, chceme rozjet finanční služby, které má Tesco ve Velké Británii," uvedl nedávno v rozhovoru pro HN šéf české pobočky Tesco Philip Clarke.
S kreditkami Teska ale bude možné platit kdekoliv jako s jinými kartami.
Zájem poskytovat finanční služby společně s Teskem projevilo podle informací HN šest firem Jsou mezi nimi společnosti GE Money a Cetelem, které už v Tesku působí jako jeho hlavní partneři pro splátkový prodej.
"Rádi bychom ve spolupráci pokračovali, Tesco je zajímavý partner a zdroj nových klientů" říká Martin Malý, mluvčí Cetelem.
Účast v tendru HN včera potvrdila i další tuzemská splátková firma Home Credit, která patří do skupiny PPF.
Vedle kreditních karet by se ale v tomto obchodním řetězci mohly ještě letos objevit i půjčky na utrácení v hotovosti. Splátková společnost Multiservis ze skupiny GE Money, která se tendru účastní, se na tuto službu přímo na prodejnách už několik měsíců chystá.
"Naši zástupci by měli smlouvu o úvěru vyřídit přímo v obchodech a během jednoho dne odeslat peníze na účet," popsal plán Charlie Coode, šéf Multiservisu.
Koncept finančních služeb, jež připravuje tuzemské Tesco, je trochu jiný než v domovské zemi. V Británii má řetězec již několik let svoji banku.
Hypermarkety v Česku jsou čím dál víc v hledáčku bank. Už nyní v nich má většina bank svoji pobočku, a tak od loňska umožňují na pokladnách takzvaný cashback. Zprostředkováním služeb v těchto místech můžou banky oslovit velký okruh nových klientů.
V Anglii a dalších zemích jsou služby s logem obchodních řetězců běžné. Vydělat mohou nejen na zprostředkování půjček, ale otevírá jim to cestu k novým zákazníkům. "Obchodníci si lákavými benefity udržují loajalitu zákazníků," říká Milan Zátka ze Sdružení bankovních karet.
Například britské Tesco při platbě vyšších částek a konkrétních druhů zboží dává až půlroční bezúročné období. Jednou ročně vrací několik procent ze zaplacených úroků půjčky. Kromě toho při nákupu na karty lidé sbírají body, které jim snižují konečný účet při placení.
Podle britského listu Telegraph slaví banka v supermarketu úspěch hlavně proto, že zákazníci nemusí absolvovat cestu do banky, ale pouze do nejbližší prodejny.
Autor: Olga Skalková, HN
Žádné komentáře:
Okomentovat