Text uveřejněný na tomto webu se nemusí shodovat s názory zaměstnavatele Tesco Stores ČR a.s., nebo případně dalších stran. Jsou zde uveřejněny svobodné názory odborové organizace, jejich členů a zaměstnanců společnosti v souladu s čl. 17 Listiny základních práv a svobod, platnými právními předpisy a Ústavou ČR. Rada NOT i Rada odborové organizace si vyhrazují právo odstranit nebo nezveřejnit texty s urážlivým, rasovým, diskriminačním či vulgárním podtextem, stejně jako texty či reklamní odkazy nesouvisející s obsahem a účelem těchto stránek.

UPOZORNĚNÍ pro zasílání obchodních sdělení a telemarketing:
Není dovoleno a je zakázáno zasílat jakákoli nevyžádaná obchodní sdělení na kteroukoli e-mailovou adresu uveřejněnou na tomto webu nebo využívat jakékoli uvedené telefonní kontakty pro účely telemarketingu, výzkumů trhu nebo nabídku služeb. Nevyžádaná obchodní sdělení zaslaná na kteroukoli zde uveřejněnou e-mailovou adresu nebo uskutečněný pokus o telemarketing, výzkum či obchodní nabídku na jakékoli níže uvedené telefonní číslo, budou bez dalšího upozornění řešena podáním podnětu pro zahájení správního řízení k příslušnému správnímu úřadu (ÚOOÚ) pro porušení příslušných právních předpisů a směrnicí GDPR.

čtvrtek 21. dubna 2011

TESCO: V roce 2010/2011 vzrostly tržby na 40 mld. Kč



Praha - Společnost Tesco Stores ČR v účetním roce 2010/11, který skončil letos v únoru, zvýšila v Česku tržby bez daně z přidané hodnoty meziročně o šest procent na 40,013 miliardy korun. ČTK to dnes sdělila mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová. Hospodářský výsledek za rok 2010/1011 společnost Tesco Stores ČR zatím nezveřejnila. 

Nový šéf Teska Phil Clarke uvedl, že podnik se teď zaměří na inovaci, aby zlepšil výkonnost na britském trhu. Stanovil si proto šest bodů, které chce prosadit. Chce například zlepšit nabídku produktů, hlavně v kategorii smíšené zboží. Clarke je ve vedení Teska od minulého měsíce, firmě předtím dlouhá léta šéfoval Terry Leahy.

"Za poslední rok jsme nedosáhli plánovaného růstu, což bylo jen zčásti způsobeno poklesem spotřebitelského trhu ve druhém pololetí," řekl Clarke k výkonnosti Teska v Británii. Domácí trh je pro Tesco velmi důležitý, firma tam generuje více než dvě třetiny svých tržeb i zisku.
Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpokládali, že firma zvýší zisk zhruba o deset procent. Tesco je třetím největším maloobchodním řetězcem na světě za druhým Carrefourem z Francie a prvním Wal-Martem ze Spojených států.

Zisk v Británii se zvýšil jen o 3,8 procenta, tržby v obchodech, které jsou v provozu alespoň rok, se ve čtvrtém čtvrtletí dokonce o 0,7 procenta snížily. Na americkém trhu Tesco sice zvyšuje tržby, ale je tam ve ztrátě, která se prohloubila. Obchody v Asii si jako celek vedou dobře a firmě za poslední rok zajistily nárůst zisku o 17,5 procenta.

V České republice společnost Tesco Stores ČR zvýšila tržby bez daně z přidané hodnoty o šest procent na 40,01 miliardy korun. Tržby v obchodech, které jsou v provozu alespoň jeden rok, vzrostly o dvě procenta. Ještě lépe si firma vedla na Slovensku, kde tržby v obchodech otevřených alespoň jeden rok vzrostly o 10,9 procenta. To byl i nejvýraznější růst ze všech hlavních trhů.

Na domácím trhu, tedy ve Velké Británii, tržby vzrostly pouze o jedno procento. Ve Spojených státech se zvýšily o 9,4 procenta, v Japonsku o 8,1 procenta klesly. Asie jako celek ale jinak zaznamenala nárůst tržeb o 2,3 procenta. Například na čínském trhu, na který Tesco hodně vsází, se tržby zvýšily o 5,5 procenta.

V České republice řetězec nyní provozuje 158 obchodů. Loni otevřel 25 nových obchodů a koupil 81 samoobsluh Žabka a 47 obchodů Koruna. Letos chce otevřít dalších zhruba 25 obchodů a zmodernizovat největší hypermarkety na formát Extra. 

Autor / zdroj: ČTK

Žádné komentáře:

Okomentovat