Společnost Tesco Stores ČR se s odhadovanými loňskými tržbami 47 miliardy korun poprvé dostala na první místo mezi největšími tuzemskými obchodníky. Loni se dařilo většině obchodníků - tržby 50 největších z nich meziročně vzrostly o devět procent na 446,9 miliardy korun. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnila společnost Incoma Research a časopis Moderní obchod.
Druhá pozice na loňském žebříčku 50 největších obchodníků patřila společnosti Ahold CR (44 miliard korun), za kterou následovaly obchodní firmy Makro Cash&Carry ČR (39,7 miliardy korun), Kaufland ČR (37 miliardy korun) a Globus ČR (25,4 miliardy korun).
Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research dnes novinářům řekl, že i loni se tuzemský obchod koncentroval a deset největších obchodních řetězců mělo již 64 procent trhu s rychloobrátkovým zbožím. Skála předpokládá, že kvůli další expanzi obchodních řetězců a klesajícímu počtu firem na trhu míra koncentrace tuzemského trhu v roce 2010 dosáhne 70 procent.
26.5.2009 11:37 Jiří Holuša, čtk
Nebylo jednání mezi Odbory a vedením Tesca,nebo není o čem informovat./ např. o platech/
OdpovědětVymazatBohužel se jednání prozatím neuskutečnilo a Tesco doposud neodpovědělo na naše návrhy podle ust. §8 ost. 2 zákona o kolektivním vyjednávání.
OdpovědětVymazatOdborová organizace v současné době podniká kroky u našich hlavních akcionářů a nejvyššího vedení společnosti, které by problémy komunikace a jednání mohlo napravit, stabilizovat a zkvalitnit na úroveň hodnou takovéto společnosti.
Jaké kroky?
OdpovědětVymazat...takové, které můžou pomoci nám všem, zaměstnancům :-)
OdpovědětVymazatJe sice hezké že tesco je první ale když si vezmu že má tesco skoro 100 provozoven a několika násobně větší rozlohu než konkureti tak se mi chce smát... Globusů je jen (pokud se nepletu) 13 a jaký mají výsledek
OdpovědětVymazatProtože Tesco neumí pracovat efektivně. Stačí se jen zajít podívat do Lidlu nebo Kauflandu. Jsou to sice rozlohou menší obchoďáky ale nacvakané zbožím. Na regálech Kauflandu skoro nenajdete díry. Ty obchoďáky přetékají zbožím. A vydělávají. Kdykoli příjdete do Kauflandu, je tam plno. A větsina zákazníků odjíždí s plným vozíkem. Protože ti lidé vědí přesně, pro co do toho Kaufu přijeli. A přijeli s 90% jistotou, že to své zboží opravdu dostanou. Jakou jitotu jim nabizíme my? 70%? 60%? Bůh ví jestli. Lidé nejsou iditioti a nenechají ze sebe donekonečne dělat blbce. Tesco se chlubí Obchodíkem roku, inzeruje špičkové služby, "bojuje" proti krizi, garantuje nejnižší ceny...a přitom má prázdné regály. Problém Tesca je, že i když má veškeré know-how (širokou síť obchodů, centrální zásobování, dobrý marketing, dobré ceny) nemá a nechce mit to, co mají ostatní. Zaměstnance.
OdpovědětVymazata pak že nejsou peníz...
OdpovědětVymazatMusím souhlasit že problém Tesca je že nemá a nechce mít zaměstnance.Tesco se chlubí že má nejnižší ceny na trhu,ale za jako cenu???To rozdáváme rohlíky za 70 haléřu,chleba za 8 kč,máslo za 13,90,vejce,kuřata atd...a očekáváme že zákazníci co si přijdou tohle koupit na druhou stranu přikoupí i plazmový televizor ale to je omyl.Většina lidí koupí to co prodáváme za nižší cenu než za kolik jsme nakoupili a to ne čem by jsme mohli vydělat si koupí jinde kde k tomu mají i obluhu.Tak vesele rozdáváme důhodcům a sociálním případum ale na zaměstnance nám nezbývají peníze.Pracuji v Tescu od začátku a tak je i jasný co tenhle měsíc bude následovat.Měla by se zvyšovat mzda tak jako každý rok,ale nejsou peníze jak nám stále tvrdí a tak udělají to že se budou snažit zase zbavit nákých zaměstnaců na obchodních jednotkách aby je přidávání nic nestálo.No a by nemuseli platit odstupné tak zvolí krok zaměstnancům to co nejvíce ochutit aby oni odešli sami a samozřejmě nikoho nenaberou.Tesco je Titanic co dávno najel na kru a už se tiše potápí.Dokud Ti nahoře nepochopí že bez zaměstnanců nemůžou dělat obchod, tak si nezaslouží nic jiného než se potopit s lodí které pomohli na dno.
OdpovědětVymazatMusíme souhlasit s Vaším názorem. I Rada odborové organizace má velmi vážné obavy nad současným stavem počtu zaměstnanců, mzdovými prostředky i zneužíváním zaměstnanců na tzv. multiskill, to znamená, práci zaměstnanců mimo svou pracovní smlouvu zejména na pokladnách, aniž by to souviselo s jejich pracovní pozicí.
OdpovědětVymazatJe zcela zřejmé, že tento stav nebude dlouho udržitelný a domníváme se, že se loď začne nezadržitelně potápět, pokud nedojde k reorganizaci obchodní politiky, zbytečných nákladů a nízkých mzdových prostředků.
Osobně se domníváme, že v Tescu praktikovaný multiskill je v rozporu s mezinárodní úmluvou organizace práce č. 29, o nucené práci. Tuto skutečnost v současné době prověřujeme. Společnost nesmí zneužívat svých zaměstnanců za účelem zvýšení vlastního zisku bez nároku na mzdu za tuto činnost.
NUCENÁ PRÁCE
OdpovědětVymazatNucená práce jsou veškeré činnosti,které osoba vykonává proti vlastní vůli z vůle jiné osoby,osob nebo zákona.
Jedná se o nesvobodu rozhodování nucené osoby pramenící z obavy záporných dopadů v případě odmítnutí vykonat nucené práce.Každý živí tvor na Zemi vyvíjí činnost,která má sloužit jeho potřebám a to i zprostředkovaně(např.dobrovolnou činností pro jiného za oboustraně odsouhlasenou odměnu apod.) - na rozdíl od toho nucené práce zajišťují vůli jiného subjektu za nulovou nebo neodpovídající odměnu a proti vůli nuceného.Nucené práce v sobě zahrnuje princip VYDÍRÁNÍ (když toto neuděláč tak ...),jinak by nucený subjekt práci nevykonal.
Multiskill je obrovský problem Tesca. Pokud jsou zaměstnanci volání na pokladny aby tam na 10-15 minut vypomohli, je to OK, pokud jsou tam volání kvůli náhle a neočekávaně se vytvořivší frontě. Pokud jsou ale na tu pokladnu voláni opakovaně několikrát za den, nebo mají na těch pokladnách přimo naplánované celé směny (i když oni do Tesca nastoupili s tím, že budou DOPLŇOVAT zboží, ne SEDĚT NA KASE) pak je to špatně. Za prvé jsou nuceni dělat práci, kterou si dobrovolně nevybrali. Pro mnohé z nich je navíc práce na pokladně z pohopitelných důvodů (někdy hodně nepříjemní a sprostí zákazníci) značně stresující. Pro někoho (a není jich málo) se jedná dokonce o natolik stresující a traumatizujicí činnost, že radši dají výpověď, než aby na ty pokladny chodili. Druhý, stejně velký problém je, že když ti zaměstnanci sedí na kase, nemá kdo doplňovat zboží. Tím pádem má Tesco prázdné regály. Tím pádem přichází o zákazníky, které nebude bavit opakovaně jezdit do obchodu, kde nic neseženou. Když ubude zákazníků, snižují se tržby, centrála sníží procento nákladů, které mohou obchody vyčerpat na výplaty. Obchody, aby to splnili, propustí další zaměstnance nebo brigádníky, tím pádem zas ubude lidí na doplňování zboží (protože ti zbývající budou častěji sedět na kase), tím pádem bude zase míň zboží v regálech a zas přicházíme o další zákazníky. Je to začarovaný kruh. Spirála, která vtahuje celou firmu do větších a větších problémů a je jen otázkou, kde je to dno. Kde je ta hranice, za kterou se už jít nedá.
OdpovědětVymazatVy všichni na pánové na centrále, jste hlupáci!!! Vy nechápete, že všechny ty úkoly co po nás věčně chcete my už dávno stejně neděláme? Že je prostě tak jak VY chcete dělat nemůžeme?? Že už se to prostě nedá stihnout?? Že když budeme každý týden přepočítávat všechny tašky na pokladnách, invetarizovat jednu desetinu zboží na krámě a vyplňovat a komentovat ty desítky reportů a tabulek, co nám posíláty na meily a na intranet, nestihneme už dělat nic jiného?? Kdo podle vás na tom obchodě doplňuje to zboží?? Zaměstnanec, který sedí na kase?? Vedoucí, který celou směnu stráví děláním inventur, slev a odpisů?? Manager, který běžel na benzinku kontrolovat cisternu co přivezla naftu? Nebo na vjezd kamion, co přivezl zboží? Nebo na info hádat se z nepříjemným zákazníkem? Nebo na pokladny dělat odvod peněz? Nebo na telekonferenci poslouchat vaše rádoby chytré řeči?? Řekněte mi, KDO VÁM NA OBCHODECH DOPLŇUJE TO ZBOŽÍ??? Asi už jen uklízečky...když seberou něco spadeného ze země a dají to zpátky na regál...
Neskláněj se česká hlavo! Neměň své za cizí právo! Jak dlouho si necháme líbit poměry v této firmě? Každý má strach o místo. Což všichni chápeme. Jsou na Sev. Moravě odbory? Nevím o nich. Před časem jsem mohl podepsat petici na založení odborů, ale sešlo z toho, protože mi končila smlouva. Ale je to čím dál tím horší. Nikdo sám nic neudělá. Musíme se všichni domluvit a jít do toho např. stávky). Když jim půjde celá republika (dost najivní) do stávky. Tak si to rozmyslí. Protože ti co jsou na centrálách a pod. jsou buďto ignoranti, nebo něco co nemohu říct, abych nebyl sprostý. V Tescu totiž, každý drží hubu a je rád, že může příští den přijít do práce za MIZERNÝ plat!!! Takže radši nevystrkuj růžky. To je základní pravidlo Tesca. Anketa náš názor. Ta teda funguje. Znal jsem jednoho, co do ní opravdu napsal svůj názor. Podotýkám že slušně a opravdu věcně. Další den už byl bez práce. Pokud někdo i z manažerů prodejny dá na vyšší místa třeba jen dotaz, je většinou odbyt stylem že je špatný manager a má se naučit svou práci. Pokud mám na směně 1 člověka, a ten musí být na třech místech najednou, aby tak splnil naivní představy nějakého blbce. Odpusťte, ale pokud tohle někdo nechápe tak přesně tohle je. Je logické, že určitě všechno tohle neudělá. Ne, protože by to snad bylo "jen" náročné, ale hlavně proto, že to není v silách žádného člověka. Tesco věz!!! Chtělo by to holt vytáhnout hlavy z řitě!!! A používat jí k tomu k čemu nám byla dána. A ty zaměstnanče. Sám jsi slabý, ale musíš se spojit s ostatníma.
OdpovědětVymazat