Text uveřejněný na tomto webu se nemusí shodovat s názory zaměstnavatele Tesco Stores ČR a.s., nebo případně dalších stran. Jsou zde uveřejněny svobodné názory odborové organizace, jejich členů a zaměstnanců společnosti v souladu s čl. 17 Listiny základních práv a svobod, platnými právními předpisy a Ústavou ČR. Rada NOT i Rada odborové organizace si vyhrazují právo odstranit nebo nezveřejnit texty s urážlivým, rasovým, diskriminačním či vulgárním podtextem, stejně jako texty či reklamní odkazy nesouvisející s obsahem a účelem těchto stránek.

UPOZORNĚNÍ pro zasílání obchodních sdělení a telemarketing:
Není dovoleno a je zakázáno zasílat jakákoli nevyžádaná obchodní sdělení na kteroukoli e-mailovou adresu uveřejněnou na tomto webu nebo využívat jakékoli uvedené telefonní kontakty pro účely telemarketingu, výzkumů trhu nebo nabídku služeb. Nevyžádaná obchodní sdělení zaslaná na kteroukoli zde uveřejněnou e-mailovou adresu nebo uskutečněný pokus o telemarketing, výzkum či obchodní nabídku na jakékoli níže uvedené telefonní číslo, budou bez dalšího upozornění řešena podáním podnětu pro zahájení správního řízení k příslušnému správnímu úřadu (ÚOOÚ) pro porušení příslušných právních předpisů a směrnicí GDPR.

čtvrtek 26. března 2009

Odbory versus zaměstnavatel. Co přinese dnešní jednání?

...
V pražském Edenu se dnes v poledne sejdou zástupci odborů a zaměstnavatele. Zda jednání přinesou společnou shodu alespoň v části otázek organizačních změn, není zatím jasné. Zaměstnavatel oznámil termín jednání teprve v pondělí odpoledne a ve své pozvánce uvedl, že předá i stanoviska k návrhům odborové organizace zaměstnanců Tesco Stores ČR a.s. na první návrh změn kolektivní smlouvy a mzdového předpisu. Odborová organizace podáním návrhu zahájila v souladu se zákonem kolektivní vyjednávání.
Zástupci odborů ale chtějí nejprve řešit současný stav a zaměstnavatelem praktikované změny, ke kterým nedostali zástupci zaměstnanců prostor se vyjádřit, ani se jej řádně prostudovat. Tímto postupem zaměstnavatel porušil ustanovení zákoníku práce. Otázkou tedy bude nejprve stanovit si jasná pravidla „hry“ pro zachování sociálního smíru. Jaký dopad bude mít současné jednání a porušení povinností zaměstnavatele na dalším postupu odborové organizace a jak budou dále vedena jednání, rozhodne právě dnešní den. Cílem jednání bude poukázat na špatnou organizaci práce a tedy zjednodušit řadu pracovních procesů, které by společnosti přinesly úspory v hospodaření společnosti a vyšší tržby. Samozřejmostí je tedy i redukce zaměstnanců centrály, která je podle názorů v tomto počtu zbytečná. Dopady ekonomické krize nelze přenášet pouze na provozní zaměstnance. Tržby v roce 2008 přesáhly o 4 miliardy rok 2007. Dá se tedy vůbec mluvit o krizi? Co je tím skutečným důvodem současných změn a kam povedou? Na tyto otázky očekávají odbory jasnou odpověď dnes.

5 komentářů:

  1. koukám že se sem informace dostávají hodně rychle.. :-(

    OdpovědětVymazat
  2. Omlouváme se, všichni pracujeme v Tescu, takže ten čas nějak chybí. Informaci zpracováváme a nebojte se, nepřijdete o nic. Pracovní víkend je 12ti hodinový, ale v pondělí zde najdete co hledáte :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jakým způsobem se na své pozice dostávají někteří páni ředitelé je až s podivem. Čím větší hulvát a prase, tím lépe. Např: Č. Krumlov. Díky takovým z Tesca odcházejí kvalitní zaměstnanci. I na toto by jste se měli zaměřit, protože, když se něco zásadního děje na obchodní jednotce, tak každá ryba smrdí od hlavy.

    OdpovědětVymazat
  4. Dost dobře nechápu, proč firma utrácí peníze za projekty Excel a Expres (nábor lidí z venku na magerské pozice). Proč investujeme čas a finance do lidí od konkurence, když máme na provozovnách dost vlastních lidí schopných zapracovat se a zvládat tyto pozice? Kde je ona neustale připomínaná možnost kariérního růstu?? Proč si nesnažíme vychovávat vlastní manažery a ředitele, ale bereme lidi zvenku? Mnohdy bez praxe a bez zkušeností? Není lepší člověk, který v naší firmě několik let pracuje a má přehled, než člověk ze školy nebo od konkurence, kterému musíme znovu všechno složitě vysvětlovat, učit ho, investovat do něj a to všechno přitom s hodě nejasnou perspektivou? Proč jsou na obchody dosazování tito "rychlokvašení" manažeři a ředitelé, kteří jsou pro obchod spíše zátěží než přínosem?

    OdpovědětVymazat
  5. S Vašimi názory souhlasíme, poukazujeme na to, bohužel vedení vidí je to, co chce vidět.

    OdpovědětVymazat