Britská maloobchodní společnost Tesco uzavře 43 ztrátových prodejen v Británii. Díky reorganizaci vedení a dalším opatřením navíc hodlá ušetřit 250 milionů liber (téměř devět miliard Kč) ročně. Oznámila to dnes firma, která chce těmito kroky posílit svou konkurenceschopnost na domácím trhu. Dodala, že prodá některé aktivity a omezí investice.
Podle agentury Reuters chce firma prostřednictvím úspor financovat snížení cen. Tesco se nyní v Británii potýká s odlivem zákazníků. Firmu, která působí rovněž v České republice, navíc zasáhl účetní skandál týkající se nadhodnocování zisků.
Společnost uvedla, že v příštím roce sníží kapitálové výdaje na pouhou miliardu liber z maximálně 2,1 miliardy liber v letošním roce. Dodala, že ruší plánované otevření 49 nových prodejen v Británii. Firma rovněž prodá divize Tesco Broadband a Blinkbox.
Cena akcií podniku po ohlášení úsporných opatření stoupla o více než pět procent. K růstu přispěly rovněž údaje o vánočních tržbách, které podle serveru BBC překonaly očekávání.
Firma již několik hodin před zveřejněním úsporných kroků oznámila, že se rozhodla snížit v Británii ceny u stovek značkových produktů. Snaží se tak čelit odlivu zákazníků, kteří dávají přednost diskontním prodejcům.
Nový generální ředitel podniku Dave Lewis již v říjnu upozornil, že společnost Tesco, která je největším zaměstnavatelem v britském soukromém sektoru, má prostor k "zeštíhlení". Tesco podle svých internetových stránek zaměstnává po celém světě přes půl milionu lidí, z toho více než 310.000 v Británii. Firma neupřesnila, jaké dopady budou mít úsporná opatření na počet zaměstnanců .
Lewis v červenci nahradil v čele podniku Philipa Clarka. Firma brzy poté přiznala, že nadhodnotila zisk za první pololetí o zhruba 260 milionů liber (více než devět miliard korun). Lewis je známý jako "Drastický Dave", a to kvůli snižování nákladů v britsko-nizozemském výrobci spotřebního zboží Unilever, kde dříve působil.
Tesco je největší maloobchodní společností v Británii a třetím největším maloobchodním prodejcem na světě. Od roku 1996 působí rovněž na českém trhu. V současnosti má v tuzemsku více než dvě stovky obchodů, 19 čerpacích stanic a sedm obchodních center. Provozuje také franšízingovou síť Žabka, která čítá více než stovku obchodů. V Česku podle svých internetových stránek zaměstnává téměř 14.000 lidí.
Autor ČTK
Žádné komentáře:
Okomentovat