Text uveřejněný na tomto webu se nemusí shodovat s názory zaměstnavatele Tesco Stores ČR a.s., nebo případně dalších stran. Jsou zde uveřejněny svobodné názory odborové organizace, jejich členů a zaměstnanců společnosti v souladu s čl. 17 Listiny základních práv a svobod, platnými právními předpisy a Ústavou ČR. Rada NOT i Rada odborové organizace si vyhrazují právo odstranit nebo nezveřejnit texty s urážlivým, rasovým, diskriminačním či vulgárním podtextem, stejně jako texty či reklamní odkazy nesouvisející s obsahem a účelem těchto stránek.

UPOZORNĚNÍ pro zasílání obchodních sdělení a telemarketing:
Není dovoleno a je zakázáno zasílat jakákoli nevyžádaná obchodní sdělení na kteroukoli e-mailovou adresu uveřejněnou na tomto webu nebo využívat jakékoli uvedené telefonní kontakty pro účely telemarketingu, výzkumů trhu nebo nabídku služeb. Nevyžádaná obchodní sdělení zaslaná na kteroukoli zde uveřejněnou e-mailovou adresu nebo uskutečněný pokus o telemarketing, výzkum či obchodní nabídku na jakékoli níže uvedené telefonní číslo, budou bez dalšího upozornění řešena podáním podnětu pro zahájení správního řízení k příslušnému správnímu úřadu (ÚOOÚ) pro porušení příslušných právních předpisů a směrnicí GDPR.

pondělí 22. června 2009

Z dopisů čtenářů: NÁŠ NÁZOR

...
Výsledky ankety „Náš názor“ dopadly na našem HM katastrofálně. Ani snaha manažerky lidských zdrojů ovlivnit zaměstnance tak, aby odpovídali alespoň na větší část otázek jinak, než sami zamýšleli, byla bezpředmětná. Měla jsem pocit, že Tesco sázelo na to, že ti méně rozumově vybavení pracovníci se nechají strhnout na špatnou stranu a napíší něco, co je v rozporu s jejich přesvědčením. Jaký vůbec měla anketa smysl? Této „akci“ se přikládala velká důležitost, neboť po vyhodnocení výsledků kdosi sliboval, že vedení začne zlepšovat pracovní podmínky a vůbec pracovní prostředí ve všech střediscích a dopracuje se tak k řešení problémů, na které zaměstnanci neustále poukazují. Dočkáme se změn? Jde jen o můj pocit, nebo se situace reálně spíše zhoršuje? Nejlepší zaměstnanci už dávno odešli a ti, kteří zůstali, o odchodu přemýšlejí. Nejde jen o velmi nízké platy, které jsou demotivující…Všichni musíme chodit na pokladny, za lahůdkový pult, doplňovat zboží nebo ověřovat ceny, i když vlastních povinností máme dost. Pak nestíháme svou práci a nikoho nezajímá, že se dřeme na jiných úsecích, abychom alespoň trochu napravili některé „kiksy“ manažerů.

Abych byla přesná: nezajímá to oblastní manažery, kteří se rozčilují nad naší neschopností. My však, dle nadřízených, máme myslet pozitivně a vážit si toho, že můžeme zastávat práci i na jiných úsecích, a tím se rozvíjet, ehm…Já osobně si připadám jak holka pro všechno, zatím jsem si nevyzkoušela pouze roli hajzlbáby, naštěstí nám úklid zajišťuje externí firma, takže snad nehrozí, že vyfasujeme štětku a budeme prohánět záchodové mísy. Ale kdo ví? Třeba v rámci šetření dojde i na to.

Tesco má ambice stát se nejlepším zaměstnavatelem v ČR. Nebo i ve světě? Což ambice nikomu upírat nemůžeme, ovšem zrealizovat takový pokus, to chce zásadně změnit personální politiku firmy. A nejdříve: setnout většinu hlav, které sedí nahoře a příliš nepřemýšlejí. Povím vám, jak vypadá údajně ten nejlepší zaměstnavatel: kromě již zmíněného „rozvíjení“ v rámci úseků zde panuje velký tlak, lidé jsou naštvaní a vystresovaní, někteří se bojí chodit do práce. Manažerům, kteří si dovolí jít marodit, je doporučeno, aby po ukončení nemoci přinesli výpověď. Spousta zaměstnanců má zdravotní problémy, což je výsledkem neustálého napětí, vyhrožování, kritizování odvedené práce (bez ohledu na to, že se daný člověk opravdu dře, aby měl svůj úsek co nejlepší).

Kdopak se udrží na vedoucí funkci? Ten, co umí velice dobře lézt do zadku svým nadřízeným a ještě hlouběji, bonzovat na kolegy, šířit nepravdivé informace, které zaměstnance výrazně poškozují a také mazat přesčasové hodiny. Kam jsme to dospěli? Komu se něco nelíbí, ať odejde, čekatelů na jeho místo je dost. Také je vám ta věta povědomá?

3 komentáře:

  1. Plně s Vámi souhlasím, kde teda hledat zakopaného psa nápravy.Možná některé problémy,by se našly v nesmyslném podepsání kolektivní smlouvy na několik let dopředu. Tak vedení, když nesouhlasí s dodatkem, tak prostě platí stavajíci stav.Dále připomínky k zákoníku práce. A tady spatřuji největší možnost jak donutit zaměstnavatele. nedělat si co chce.Příklad.Jediným kdo určuje řádnou dovolenou je zaměstnavatel. Je tam sice dovětek, se souhlasem odborů, ale v našich podmínkách plánovat dovolenou v lednu na celý rok je nesmyslné a pak to dopadá tak, že manželé si nemohou vzít dovolenou společně, protože nebylo přihlédnuto k požedavkům zaměstnavatele.

    OdpovědětVymazat
  2. Přidáno na platech dostaneme jen těžko. Tesco je stroj na peníze jehož hlavní politikou je za co nejmíň peněz co nejvíc vydělat. A na lidech se šetří nejlépe a nejrychleji. Pokud každý měsíc škrtneme nějaké to pracovní místo, v nákladech obchodu to bude vidět hned. Problém je, že naše vedení si pořád odmítá připustit platnost té rovnice:

    méně zaměstnanců = méně doplněného zboží v regálech = zhoršení dostupnosti zboží pro zákazníka = ztráta zákazníka

    Ostatně - všimli jste si? Naše centrála neustále vymýšlí další a další opatření na snižování ztrát a nakladů obchodů. Oproti tomu opatření na zvyšení tržeb je kupodivu mnohem méně. Nějaká večerní dostupnost pečiva a podobné projekty to nezachrání. My nemáme jen prázdné police večer v oddělení pečiva. My máme prázdné police celý den na celém obchodě, na každém oddělení nějaký prázdný regál najdete.

    Není to o tom, že Tesco nevydělává. Tesco vydělává. Ale mohlo by vydělávat mnohem víc ! Kdyby neznechucovalo své zákazníky neustále vyprodaným zbožím, neexistencí prodavačů na ploše a frontami na pokladnách...

    OdpovědětVymazat
  3. Musím souhlasit s prázdnýma regála máme problémy i u nás,prostě je nemá kdo doplnit.Zaměstnaců už je tak málo že stačí na obsazení pár pokladen a obslužných pultů.Problém nastvá v okamžiku střídání svačin a nedej bože když někdo potřebuje navštívit WC.Ihned se tvoří fronty a zákazníci za přívalu sprostých slov odcházejí od nákupů.Jojo ted se očekává že ty fronty přjde rozbourat někdo kdo má čas,ale najděte někoho ko má čas,u nás jsou to jen udržbáři,kterých máme několik, ale jsou to pracovníci centrály tak nemusejí dělat nic.Tak scháníme nákupčí,která sama nestíhá objednávat,přeskenovávat kapacity aby nám chodilo zboží jak potřebujeme....no ono stejně nechodí...marná snaha.Nebo dělá parciální inventuru aby zjistila o kolik nás zase oškubal centrální sklad..... no moc by mě zajímalo kam to zboží mizí.Nebo že by to šel spasit vedoucí???? Co marně vysvětluje podřízeným nový projekt večerní dostupnosti pečiva.Tedy pokud má komu,což zrovna není jednoduché najít někoho kdo by pochopil že bude péct podle plánu a zaznamenávat co upekl.A pak sám bude vysvětlovat svým nadřízeným proč mu stouply ztáty na pečivu.On ví že to neprodá ale kvůli projektu to mít musí.Nevím,nevím ale myslím název Tesco je zavádějící,měli by jsme se přejmenovat na Kocourkov.

    OdpovědětVymazat