Text uveřejněný na tomto webu se nemusí shodovat s názory zaměstnavatele Tesco Stores ČR a.s., nebo případně dalších stran. Jsou zde uveřejněny svobodné názory odborové organizace, jejich členů a zaměstnanců společnosti v souladu s čl. 17 Listiny základních práv a svobod, platnými právními předpisy a Ústavou ČR. Rada NOT i Rada odborové organizace si vyhrazují právo odstranit nebo nezveřejnit texty s urážlivým, rasovým, diskriminačním či vulgárním podtextem, stejně jako texty či reklamní odkazy nesouvisející s obsahem a účelem těchto stránek.

UPOZORNĚNÍ pro zasílání obchodních sdělení a telemarketing:
Není dovoleno a je zakázáno zasílat jakákoli nevyžádaná obchodní sdělení na kteroukoli e-mailovou adresu uveřejněnou na tomto webu nebo využívat jakékoli uvedené telefonní kontakty pro účely telemarketingu, výzkumů trhu nebo nabídku služeb. Nevyžádaná obchodní sdělení zaslaná na kteroukoli zde uveřejněnou e-mailovou adresu nebo uskutečněný pokus o telemarketing, výzkum či obchodní nabídku na jakékoli níže uvedené telefonní číslo, budou bez dalšího upozornění řešena podáním podnětu pro zahájení správního řízení k příslušnému správnímu úřadu (ÚOOÚ) pro porušení příslušných právních předpisů a směrnicí GDPR.

středa 9. května 2018

Tesco se stabilizovalo. Firma zvýšila v uplynulém roce provozní zisk

Největší britská maloobchodní společnost Tesco v uplynulém finančním roce zvýšila provozní zisk o 28 procent na 1,64 miliardy liber (47,8 miliardy korun). Oznámila to firma, která působí i v České republice. 

Výsledek překonal vnitropodnikovou prognózu, podle které měl celoroční zisk dosáhnout minimálně 1,575 miliardy liber. Tržby společnosti ve finančním roce, který skončil 24. února, vzrostly o více než dvě procenta na 51 miliard liber (1,5 bilionu korun). 

Výsledky podle analytiků podtrhují proces zotavování firmy pod vedením generálního ředitele Daveho Lewise. Ten se postavil do čela Teska v září 2014 s úkolem dosáhnout obratu v hospodaření podniku, který se dostal pod tlak kvůli změně v nákupních zvyklostech zákazníků, konkurenci ze strany německých diskontních řetězců Aldi a Lidl a rozsáhlému účetnímu skandálu. 

Lewisovi se podařilo Tesco stabilizovat a následně obnovit jeho růst. Zaměřil se na posílení cenové konkurenceschopnosti, změny v sortimentu a zlepšení zákaznických služeb i vztahů s dodavateli. V České republice působí společnost Tesco od roku 1996. V současnosti zde provozuje kolem 200 obchodů. 

Autor/Zdroj: ČTK

2 komentáře:

  1. Tak pevne verime, ze se pozitivni miliardove vysledky take odrazi i na vysi platu zamestnancu centralnich kancelari v CR, kteri jiz nekolik let (min 4-5 let) nedostali pridano a nyni jsou jejich mzdy casto pod urovni trhu.
    Dekujeme odborum, ze v ramci jednani o nove kolektivni smlouve (soucasna koncin letos 30.6.2018) nezapomenu na zamestnace centralnich kancelari (asistentky, nizsi management jsou ti co vytvari hodnoty). Za benefit si chleb nekoupime, nezaplatime detem krouzky atd.
    Dekujeme ze na nas myslite a nemusim si zakladat vlastni odborovou organizaci pro centralni kancelare v Praze, ktera bude pravdive videt situaci zamstnacu (Opravdu neni relevantni mit odbory pro centralni kancelar v Brne, kdyz 90% zamestnancu jez se to dotyka pracuje v Praze)

    OdpovědětVymazat
  2. To by mne zajimalo, jestli se odrazi take na vysi mzdy zamestnancu na centralnich kncelarich. Vice jak 5 let nebyly hodinove mzdy zvedany. Asistentka placena hur nez prodavacka neni uplne spravne. Take za soucasne situac kde se skrz vetsinu firem a odvetvi zveda hodinova mzda, tak my zamestnanci na centralnich kancelarich nemam nic. Take mame rodiny a ucty. Inflace roste a kdo se nas zastane? Diky za odpoved. Martina.

    OdpovědětVymazat