Text uveřejněný na tomto webu se nemusí shodovat s názory zaměstnavatele Tesco Stores ČR a.s., nebo případně dalších stran. Jsou zde uveřejněny svobodné názory odborové organizace, jejich členů a zaměstnanců společnosti v souladu s čl. 17 Listiny základních práv a svobod, platnými právními předpisy a Ústavou ČR. Rada NOT i Rada odborové organizace si vyhrazují právo odstranit nebo nezveřejnit texty s urážlivým, rasovým, diskriminačním či vulgárním podtextem, stejně jako texty či reklamní odkazy nesouvisející s obsahem a účelem těchto stránek.

UPOZORNĚNÍ pro zasílání obchodních sdělení a telemarketing:
Není dovoleno a je zakázáno zasílat jakákoli nevyžádaná obchodní sdělení na kteroukoli e-mailovou adresu uveřejněnou na tomto webu nebo využívat jakékoli uvedené telefonní kontakty pro účely telemarketingu, výzkumů trhu nebo nabídku služeb. Nevyžádaná obchodní sdělení zaslaná na kteroukoli zde uveřejněnou e-mailovou adresu nebo uskutečněný pokus o telemarketing, výzkum či obchodní nabídku na jakékoli níže uvedené telefonní číslo, budou bez dalšího upozornění řešena podáním podnětu pro zahájení správního řízení k příslušnému správnímu úřadu pro porušení zákona.

Spojte se s námi na Google+ na adrese Nezávislé odbory Tesco
Členové odborových organizací v rámci NOT si následně mohou požádat i o připojení do uzavřené komunity Nezávislé odbory Tesco - komunita
(Na Tesco kumunitě nejprve požádejte o připojení. Následně nám zašlete e-mail s Vaším uživatelským jménem a Vaše jméno a přijmení, včetně provozovny na posta@cz-not.eu, Po ověření Vašeho členství v některé z odborových organizací v rámci NOT bude Vaše žádost o připojení schválena)

úterý 15. července 2008

Zajímavosti z tisku

Tesco: záruka cen jen na papíře

Brno - Sdružení ochrany spotřebitelů v Brně testovalo, jak supermarkety plní garance nejnižších cen. Globus uspěl, Tesco ne!

V našich obchodech nakoupíte padesát základních potravin nejlevněji v okruhu deseti kilometrů, tvrdí společnost Tesco. A pokud jsou jinde levnější, dáme vám dvojnásobek rozdílu proti našim cenám, vzkazuje firma. Sdružení obrany spotřebitelů nabídku otestovalo. Podle něj Tesco sliby nesplnilo.

„V Tescu v Králově Poli jsem koupila chlazené kuře se zárukou nejnižší ceny. V jiném obchodě však bylo o téměř dvacet korun levnější,“ popsala test poradkyně Sdružení obrany spotřebitelů Ivana Šmídová. S letákem z levnější prodejny a účtenkou přišla uplatnit nárok na dvojnásobné vyrovnání cenového rozdílu na informace. Žena za pultem v královopolském Tescu však vůbec netušila, že podobná nabídka existuje. „Měla to napsané na plakátu přímo na pultu. A přitom tvrdila, že nic takového není,“ popsala situaci Šmídová.

Podle ředitelky Tesca v Králově Poli Aleny Horákové za to může nezkušenost zaměstnankyně. „Paní je tady nová. Je čas dovolených a tak zde máme spoustu lidí, kteří jsou tu jen na záskok a ne vždy vše pochopí. Se situací si však poradila,“ hájí ženu Horáková.

To Šmídová vyvrací. „Volala asi pěti lidem z prodejny včetně nadřízených a ani po dvaceti minutách jí nikdo nebyl schopen říct, co má dělat. Kuře jsem vrátila a vzala si peníze zpět,“ dodala Šmídová.
Divné podmínky

Ředitelka sdružení obrany spotřebitelů Gerta Mazalová dodává, že nabídka Tesca je zvláštní už podmínkami. „Tvrdí například, že to neplatí pro krátkodobé akční nabídky konkurence. Přitom mají zákazníci dokladovat rozdíl cen letákem, kde jsou přece vždy jen tyto typy slev,“ řekla Mazalová. Za zásadní selhání však považuje, že vedení nedokáže zaměstnance proškolit. Na rozdíl od společnosti Globus, která garanci nejnižší ceny splnila a rozdíl cen v prodejně v brněnských Ivanovicích bez problému vyplatila.

Redaktoři brněnského Deníku Rovnost, kteří dělají pravidelné srovnání cen v brněnských obchodech, si nepravdivosti údajně nejnižších cen ve městě v Tescu všimli už dříve. Vedení společnosti však tvrdí, že dělá pro nejlepší nabídku maximum. „V podstatě brzdíme inflaci. Každá prodejna má člověka, který neustále ceny v konkurenčních obchodech a dokonce i na internetu kontroluje,“ tvrdí mluvčí obchodního řetězce Jana Matoušková.

Právní poradce Karel Carbol upozorňuje, že podobné akce jsou reklamní tah, ke kterému určitá míra přehánění patří. „Zákon se však snaží najít hranici, za kterou prodejci přesahují únosnou mez a zákazníka klamou. Chování Tesca je podle mě na hraně,“ řekl Carbol. Sdružení obrany spotřebitelů chce svá zjištění předat České obchodní inspekci. Jeho představitelé navíc zjistili další prohřešky, třeba špatné značení výrobků.

Autor:
Barbora Kurcová,  
10.7.2008 6:01
aktualizováno 10.7.2008 12:58

1 komentář:

  1. TESCO je jediný krám kde se ceny mění denně a ještě navic zcela zbytečně.....pracovníci FMC(to jsou ti co mají za úkol roznášet cenovky)nám denně ukazují jaké štosy změn mají roznést(jedná se hlavně o haléřové položky nad kterýma člověk kroutí hlavou-kdy v pondělí nese cenu 129,90 a v utery nese k tomutéž výrobku 129,00 a ve středu 99,90)...pokud teda chtějí měnit ceny denně ať si hlídají svých TOP50-NEJNIŽŠÍ CENA VE MĚSTĚ.nevím,mělo by se to hlídat a tesko by mělo dostávat pokuty když nabízí HOUSKU za 2,50 přitom Globus ji ma za 1,90..jednou se chvástají nejnižší cenou tak ať ji mají nejnižší nebo ať si tuto akci zruší.

    OdpovědětVymazat