Text uveřejněný na tomto webu se nemusí shodovat s názory zaměstnavatele Tesco Stores ČR a.s., nebo případně dalších stran. Jsou zde uveřejněny svobodné názory odborové organizace, jejich členů a zaměstnanců společnosti v souladu s čl. 17 Listiny základních práv a svobod, platnými právními předpisy a Ústavou ČR. Rada NOT i Rada odborové organizace si vyhrazují právo odstranit nebo nezveřejnit texty s urážlivým, rasovým, diskriminačním či vulgárním podtextem, stejně jako texty či reklamní odkazy nesouvisející s obsahem a účelem těchto stránek.

UPOZORNĚNÍ pro zasílání obchodních sdělení a telemarketing:
Není dovoleno a je zakázáno zasílat jakákoli nevyžádaná obchodní sdělení na kteroukoli e-mailovou adresu uveřejněnou na tomto webu nebo využívat jakékoli uvedené telefonní kontakty pro účely telemarketingu, výzkumů trhu nebo nabídku služeb. Nevyžádaná obchodní sdělení zaslaná na kteroukoli zde uveřejněnou e-mailovou adresu nebo uskutečněný pokus o telemarketing, výzkum či obchodní nabídku na jakékoli níže uvedené telefonní číslo, budou bez dalšího upozornění řešena podáním podnětu pro zahájení správního řízení k příslušnému správnímu úřadu pro porušení zákona.

Spojte se s námi na Google+ na adrese Nezávislé odbory Tesco
Členové odborových organizací v rámci NOT si následně mohou požádat i o připojení do uzavřené komunity Nezávislé odbory Tesco - komunita
(Na Tesco kumunitě nejprve požádejte o připojení. Následně nám zašlete e-mail s Vaším uživatelským jménem a Vaše jméno a přijmení, včetně provozovny na posta@cz-not.eu, Po ověření Vašeho členství v některé z odborových organizací v rámci NOT bude Vaše žádost o připojení schválena)

pátek 18. září 2009

Řetězci Tesco loni šestinásobně klesl čistý zisk

...

V hospodářském roce 2008/2009 poklesl obchodnímu řetězci Tesco čistý zisk z 816 milionů korun na 138 milionů korun. Snížily se i tržby.

Společnosti Tesco Stores ČR, která patří mezi největší obchodní řetězce v ČR, v hospodářském roce 2008/2009 končícím letos v únoru klesl čistý zisk z 816 milionů korun v předchozím roce na 138 milionů korun. Informace pochází z výroční zprávy Tesco Stores ČR, která byla zveřejněna ve Sbírce listin. Účetní rok Tesco Stores ČR začíná vždy v březnu a končí následující rok v únoru.

Tesku v hospodářském roce 2008/2009 v ČR klesly i tržby, a to z bezmála 41 miliard korun v účetním roce 2007/2008 na 39,7 miliardy korun. Ve finančním roce 2007/2008 přitom Tesku vzrostly tržby meziročně o 6,3 miliardy korun na 40,957 miliardy korun.

Společnost Tesco Stores ČR loni v Česku otevřela 18 nových obchodů, zatímco předloni jich zprovoznila 16. Vedení Tesco Stores ČR ve výroční zprávě uvedlo, že firma loni investovala do snižování cen zboží 321 milionů korun.

Zákazníci v účetním roce 2008/2009 v obchodech Tesco provedli více než 121 milionů nákupů, kterých bylo v meziročním srovnání o tři miliony více. "Rekord v roce 2008 zaznamenalo obchodní centrum Letňany, kam přišlo za nákupy deset milionů lidí, což je meziročně o sedm procent více," uvedla již dříve mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová.

www.ihned.cz

2 komentáře:

  1. No a je to tady.Tescu klesl zisk a zaměstnanci se můžou rozloučit s růstem mezd. Není se co divit, stačí se podívat do našeho OD v Brně a každému musí být jasné proč takový pokles. Rohlíky za 70 haléřů, mléko za 7.50. Vše se prodává pod cenou jen aby se natáhli zákazníci. Ale dopad to má na zaměstnance (více práce, méně peněz na mzdy). Dalším problémem je centralizace objednávek.Jeden příklad za vše: začátek školního roku vždy přinesl velké tržby v oddělení papíru, ale od doby co školní potřeby objednává centrála tak není co prodávat. Kdy už si toho konečně všimne někdo jíný než jen řadový zaměstnanci? Pokud Tesco propustí centrální tým nákupčích ušetří spoustu peněz, část z nich může dát nákupčím jednotlivých provozoven a dostupnost zdoží bude jistě lepší.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojky všem z Plzně.
    Je jasný že musel klesnout zisk když rozdáváne za pár korun důchodcům a sociálně slabým zboží z naší slavné TOP a je jedno jestli to jsou kuřata,pečivo,mléko nebo máslo či cukr.Každý náš zákazník má v koši skoro jen tyhle věci které prodáváme s mínusovou marží.No jestli někdo očekává že tímto tahem k nám naláká zákazníky co si koupí věci na kterých by jsme mohli vydělat,tak je na budku.Lidi co chtějí utrácet tak ty nezajímá levný rohlík,ale kvalitní zboží,dobrá a odborná obsluha........No a tu Tesco nemá a nikdy mít s tímhle přístupem k zaměstnancům nebude.Dokud někdo nahoře nepochopí že zisk dělá zaměstnanec na obch.jednotce tak by měl jít dělat někam k pásu,potože to není zaměstnanec na svém místě.No hlavně že si stále stavíme vlastní konkurenci.U nás v Plzni jsou 4 Tesca a všechny mají jedno společné..málo zaměstnanců a prázdné regály.Takže možná kdyby jsme ty obchody měli 2 s plnými regály a s dostatečným počtem zaměstnanců tak by naše zisky určitě stouply.V našem městě Tesco začíná mít nálepku podřadného obchodu kde si stejně nikdo nic nekoupí,protože tam nic nemají a hlavně to co inzerujou v letákách.Pokud už se konečně někdo nezamyslí nad naší obchodní strategii,tak příští rok bude ten zisk ještě daleko menší.

    OdpovědětVymazat