Text uveřejněný na tomto webu se nemusí shodovat s názory zaměstnavatele Tesco Stores ČR a.s., nebo případně dalších stran. Jsou zde uveřejněny svobodné názory odborové organizace, jejich členů a zaměstnanců společnosti v souladu s čl. 17 Listiny základních práv a svobod, platnými právními předpisy a Ústavou ČR. Rada NOT i Rada odborové organizace si vyhrazují právo odstranit nebo nezveřejnit texty s urážlivým, rasovým, diskriminačním či vulgárním podtextem, stejně jako texty či reklamní odkazy nesouvisející s obsahem a účelem těchto stránek.

UPOZORNĚNÍ pro zasílání obchodních sdělení a telemarketing:
Není dovoleno a je zakázáno zasílat jakákoli nevyžádaná obchodní sdělení na kteroukoli e-mailovou adresu uveřejněnou na tomto webu nebo využívat jakékoli uvedené telefonní kontakty pro účely telemarketingu, výzkumů trhu nebo nabídku služeb. Nevyžádaná obchodní sdělení zaslaná na kteroukoli zde uveřejněnou e-mailovou adresu nebo uskutečněný pokus o telemarketing, výzkum či obchodní nabídku na jakékoli níže uvedené telefonní číslo, budou bez dalšího upozornění řešena podáním podnětu pro zahájení správního řízení k příslušnému správnímu úřadu pro porušení zákona.

Spojte se s námi na Google+ na adrese Nezávislé odbory Tesco
Členové odborových organizací v rámci NOT si následně mohou požádat i o připojení do uzavřené komunity Nezávislé odbory Tesco - komunita
(Na Tesco kumunitě nejprve požádejte o připojení. Následně nám zašlete e-mail s Vaším uživatelským jménem a Vaše jméno a přijmení, včetně provozovny na posta@cz-not.eu, Po ověření Vašeho členství v některé z odborových organizací v rámci NOT bude Vaše žádost o připojení schválena)

úterý 19. května 2009

Náš názor? Sdělte nám svůj názor.

...

Na základě Vašich námětů se vrátíme k anketě "Náš názor". Řada z Vás se stejně tak jako my ptala, co má tato anketa za smysl a proč se jmenuje "Náš názor", když nemáte možnost v ní svůj názor ve skutečnosti sdělit a odpovídáte jen na přihlouplé otázky, které se týkají jen přiblblých hloupostí, které k ničemu v praxi nejsou a ne toho, čeho by měli.
Dáváme Vám tedy prostor, přidejte Vaše komentáře a vlastní názory. Řekněte zde vedení, co Vás trápí, štve, co by se mělo zlepšit nebo co Vás naopak těší a co se Vám líbí.

Prostě sdělte nám SVŮJ VLASTNÍ NÁZOR.

Všechny názory budou publikovány vždy v průběhu dne postupně. Upozorňujeme, že nebudeme uveřejňovat texty s vulgárním obsahem, takže ve vší počestnosti a slušnosti... Ale otevřeně a naplno. Stačí jen kliknout na komentář a přidat jej :-)

18 komentářů:

  1. Můj názor: Tesco je jedním z nejhorších zaměstnavatelů mezi řetězci. Připominám všechna ta hesla, která máme všude vylepená po chodbách:

    "Važme si jeden druhého"

    "Podporujme jeden druhého a více se odměňujme než kritizujme"

    "Jednejme s lidmi tak, jak chceme, aby lidé jednali s námi!"

    "Starejme se o naše zaměstnance, aby se oni starali o naše zákazníky"

    a hlavně:

    "Všichni jsme jeden tým - TESCO tým"

    JSOU TO VŠECHNO JEN KECY !!! Ve skutečnosti na Tescu o všem důležitém rozhodují lidé kteří nehledí na korektnost, nehledí na slušnost a kupodivu mnohdy nehledí ani na zájmy vlastní firmy. Hledí jen na svou vlastní kapsičku, na to být podrbán za ouškem od toho "správného" šéfa a hlavně se honem honem dostat někam výš, kde budou mít už skoro doživotně zajištěnou hezky placenou teplou židličku s pěknou dávkou korunek a moci k tomu. Pokud je takovým člověkem vedoucí úseku nebo manažer, je to sice smutné, ale bohužel celkem běžné. Když takhle ale myslí i oblastní specialisté, ředitelé a lidé z clusteru a centrály, je to už hodně špatné a o něčem to svědčí. A za vinu tenhle stav dávejme samotnému TOP managementu naší firmy ! Když si sám pan P.J.Clarke a jeho podřízení ředitelé nejsou schopni udělat pořádek u sebe na centrále, jen těžko mohou čekat, že si ostatní oblastní ředitelé a manažeři obchodů udělají pořádek u sebe na provozovně. Ne nadarmo se říká, že ryba smrdí od hlavy. A tenhle puch už je dávno cítit na vše Teskách. A šíří se dál a zesiluje...

    OdpovědětVymazat
  2. Nelíbí se mi, jakým způsobem je letos plánovaná dovolená. To, že jsme si museli každý rok už v lednu naplánovat dovolenou na celý rok dopředu bylo běžné, ale člověk měl celkem jistotu, že tyto termíny se braly jen jako orientační a nebyl velký problém je změnit. Letos ale jsme nuceni vybírat si dovolenou opravdu přesně v ty dny, kdy jsme si je v lednu naplánovali. Jak může kdokoli z nás v lednu vědět, který den přesně bude v září nebo řijnu odjíždět na dovolenou?! Jak hloupý a stupidní tehle nový postup Tesca je dokládá fakt, že termíny dovolené nelze měnit ani kvůli provozním požadavkům samotných obchodů. Personální oddělení už vůbec nezajímá, že na obchodě probíhají nějaké přestavby plánogramů, stavby sezón a promocí. A že Vy chcete změnit dovolenou, protože musíte v práci něco udělat do nějakého termínu?! Tady je typická reakce našeho manažera lidských zdrojů:

    ,,Vy chcete změnit termín dovolené??!'' (Nezájem !) ,,Tady jste to v lednu podepsali, tak budete mít příští týden dovolenou!'' (A že tím pádem nestihnete něco udělat? To mě nezajímá. To není můj problém. Já odpovídám za plánování dovolené a musím mít svou tabulku plánování za tenhle měsíc zelenou.) ,,Musíte si vybrat dovolenou v termínu, vyjímky neexistují.'' (A že jsem Vám tím celou tu dovolenou zkazila, protože se budete celý ten týden doma stresovat, že jste měli něco do termínu udělat a neudělali a že až se v to pondělí do práce vrátíte, dostanete pořádně vynadáno nebo dokonce vytíkaci dopis? To je mi taky šumák.) ,,Měli jste v tom lednu vědět, že tu dovolenou budete potřebovat jindy.''

    OdpovědětVymazat
  3. jakejpak nazor, z osobniho ti stoji za zady a diktuje co tam musis napsat, pak dostanes kokino, chciplou ubohou tuzku a mazej makat. Jo drzet hu..u to tom jim de. To uz neni to tesco co bylo. Delaji z nas blbecky za nizky plat a praci za deset lidi. Kdo by z nich delal za nase platy, ani jeden z tech vymastenej na centrale. Jo takhle kdyby sli do provozu a minimalne na rok, to by premysleli uplne jinak. Na vidle s nima. Je to des. Sama buzerace a nic jineho ale kdyz ma prijet nejakej papalas to je najednou zbozi, lidi na celym hypaci a vsichni se vychechtavaj jak uchylove. Tak kdyby to videli ve skutecnosti a ne ty pretvarky. Na nic je to zde. V tescu koncim mam toho ply kecky. Za desitku mam praci i u tamanu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu. Bohužel...

      Vymazat
  4. Dobrý den,
    velmi trefně napsaný článek. Jsem zaměstnancem již několik let jako prodavačka. Mám pocit, že ze začátku, když se HM u nás otevřel nebylo tak špatně jako teď. Zůstalo pět a půl prodavačů na ploše, na které jsou kladeny takové nároky, které se prostě nedají zvládat byť se člověk může snažit sebe víc. Jste ve stresu, nevíte co dělat dřív, aby člověk všechno stihl do konce směny. Do toho vás chodí upozorňovat vedoucí, že támhleto už mělo být doplněno, že jí volal pan ředitel sledující zaměstnance na kamerách, že to či ono není hotovo. Arogantní jednání ze strany nadřízených. Místo toho, aby vznikla nějaká rozumná diskuze mezi vedoucími, manažery a panem ředitelem o tom, že je potřeba více zaměstnanců na ploše, vyhrává raději mlčení, protože se každý samozřejmě bojí o své místo. Nejvíc mě pobavilo, když se u nás HM objevila novinka a to taková, že pan manažer chodil a uděloval do tabulky prodavačkám za pultem každodenně smajlíky, podle toho jak se zrovna tvářily.
    Nyní čekáme přírustek do rodiny, takže momentálně nepracuji, ale už teď mohu s klidem říct, že pro tohoto zaměstnavatele už nikdy pracovat nechci.

    OdpovědětVymazat
  5. Můj NÁZOR
    Co vlastně přinesla za úspěch stávková pohotovost kteerá byla v říjnu vyhlášena z důvodu stále se snižujícího počtu zaměstnanců.Z kterého koliv Tesca se ozývají hlasy že je stále míň zaměstnanců a nebo to mělo platit (stávková pohotovost) jen pro vánoční svátky jinak asi zaměstnanci v roce za 5lidí nemakají.Kam až zaměstnanci musí dojít aby začalo vedení přemýšlet že bez prodavačů,doplnovačů to prostě nejde. A co odbory dělají ?

    Když jsem si tady přečetla článek ohledně dovolené je smutné že Tesco nevyjde vstříc ani ženám s dětma takže když máte dítě v zimě jsou vánoce dovolená nepřipadá v úvahu a v letě mají děti 2měsíce prázdniny dostaneš pouze 10dní vkuse a nebo strč děcko do tábora a nebo ho nechej na pospas osudu doma však když se něco stane ty poneseš následky.Je to hnus jak Tesco pomáhá zaměstnancům.

    OdpovědětVymazat
  6. Souhlasím s názorem že letošní anketa "Náš názor" vůbec nebyla objektivní. U nás to taky pomáhal vyplňovat zaměstnancům manažer lidských zdrojů, radil lidem, co kde zaškrtnout. Navíc výsledky té ankety teď vysí na chodbě. Ty grafy jsou přitom udělány dost do podrobna, po odděleních. A při tom počtu lidí, které na těch odděleních pracuje si už není příliš složité z těch procent na grafech vypočítat, kdo asi jak hlasoval. Stačí jen vědět, jak se který zaměstnanec v práci chová a jak se o své práci (a o Tescu) vyjadřuje. Každý hodnocený manažer který umí jen trochu počítat a na chvilku si k tomu sedne, velice snadno odhadne, kdo se jak vyjádřil. Kdo ho pochváli a kdo s ním spokojený není. Takže žádná anonymita - bylo to zmanipulované a navic se teď všichni nespokojenci musí dávat bacha, protože si na ně jejich šéfové posvítí.

    OdpovědětVymazat
  7. Milé odbory.
    Jsem znchucena situací v TESCU. Zase je tu špízlování zaměstnanců přes kamery, šikanování, atd. Myslím, že všichni moc dobře vědí co se v našich hypermarketech děje. Jen nechápu jak dlouho to ještě těm vyvoleným bude procházet. Kam až jsou schopni zajít ve vztahu nadřízený - zaměstnanec. Velice mnou otřásly výroky pánů senátorů v nedělních TV zprávách, když jim bylo řečeno, že budou muset zasedat k hlasování o důvěře vládě v neděli. Výroky jako, že v neděli se nedělá a že v neděli slušný člověk chodí do kostela už na mne bylo moc silný kafe. To jenom ten póvl dole co jejich daně jdou na ty jejich slušný platy mají dřít i v neděli. To je ostuda co si nechají obyčejní lidé líbit. A tak se nedivím, co vše si naše vrchnost TESCA dovolí k zaměstnancům, jelikož vrchnosti ve vládě je ta lůza co musí dělat i ty neděle ukradená, tak tím jakoby dostalo naše vedení na centrále požehnání, ale dobře nám tak, vždyť, když má dojít na krájení chleba, tak neumíme nic jiného než mlčet, stáhneme poslušně zadnice a jede se dál.

    OdpovědětVymazat
  8. U Teska se nikdy slušného jednání nedočkáte, leda by jsme se jednou všichni postavili. Ale to by jsme museli dostat rozum a přestat se bát. Tak lidi, pomůžeme odborům, půjdeme do toho. Co vy na to?

    OdpovědětVymazat
  9. Ale šikany a buzerace každý den. Pod výhružkou výpovědi nutí každého do pokladny na nějakej multiskil a když nechci jít můžu jít. Lidí je prý dost.

    OdpovědětVymazat
  10. jj já jdu do toho, musíme se už semknout... co odbory navrhují???

    OdpovědětVymazat
  11. Výše uvedené anonimní komentáře o chování k zaměstnancům jsou bohužel pravda, ale co třeba chování k zákazníkovi? Mám tím na mysli ,,zpepšování" služeb zákazníkům. Tesco v centru Prahy díky neustálému zlepšování služeb, již nespracovává čerstvé potraviny - konkrétně maso - ale vakuované čtvrtky, které po nabalíčkování do druhého dne zezelenají. Díky tomu jsme propustili personál, který čerstvé maso spracovával, tak že jsme alespoň ušetřili několik výplat a ti co nebyli propuštěni odešli sami, protože se na tyto novinky nechtěli dál dívat. Dále se zakázala výroba klobás a podobných produktů, protože o toto byl zájem, tuďíž vydělával. A co třeba dovoz 3000 ks. kuřat, která nikdo v tomto počtu neobjednal ( že by centrála Tesca? ) a která se musí prodat pod cenou protože jinak skončí v kafilérce? Takhle to nechodilo ani za socialismu. K tomu si pročítám výše uvedený komentář o chování k zaměstnancům a nelze to okomentovat jinak, než - vše kvalitní a prosperující zrušme, je to ku prospěchu zákazníka a ať žije vysoká fluktulace pracovníků, alespoň se neokoukají.
    PS.: o úseku masa hovořím záměrně a čtenáři je jistě jasné proč ...

    OdpovědětVymazat
  12. Pracovat v Tescu?To je šílenost.Jednání šíleny.Jeden zaměstnanec dělá 5 prací najednou.No prostě šílenost.Pomuže nám vubec uz konecne nikdo?

    OdpovědětVymazat
  13. Dle ZP čerpání dovolených určuje zaměstnavatel, ale se souhlasem odborů. Zajímá mě, jestli se to někde uskutečnilo. Zatím to vypadá tak, že odbory k čerpáním dovolených daly souhlas a nebo o jejich právech daných zákonem ani neví. K čemu jsou, když dopustí jednání zaměstnavatele, kde čerpání je dáno podle čerpání mzdových prostedků a né s přihlédnutím i na potřeby zaměstnance.

    OdpovědětVymazat
  14. K plánům dovolené vyslovuje odborová organizace předchozí souhlas vždy k poslednímu únoru podle toho, jak si jej zaměstnanec naplánuje. Nařizuje-li Vám zaměstnavatel však dovolenou mimo termín, který jste si zadali v plánu dovolených, je potřeba to říci.
    Odbory již podle zákona nemají další povinnost ani právo schvalovat čerpaní daného termínu dovolené nebo schvalovat termín, který Vám nařídí zaměstnavatel.
    Je také nutno říci, že dovolenou nařizuje zaměstnavatel (to je stanoveno zákoníkem práce) a to celou tak, aby ji zaměstnanec čerpal zpravidla v celku. Nařizuje-li Vám dovolenou zaměstnavatel, je povinnen Vám tuto skutečnost oznámit (nařídit) písemnou formou zpravidla 14 dnů předem. K tomuto úkonu již předchozí souhlas nepotřebuje.

    OdpovědětVymazat
  15. tesco uherské hradiště- já souhlásím především s tím že jeden človek tam dělá za 5 lidí a nedá se to za tech 8 hodin zvládnout - alespon v nekterých usecích. NEDÁ a ještě dostanu vynadáno že mi tam neco chybí - nejaka prkotina.

    OdpovědětVymazat
  16. Jestli nám někdo pomuže? S tím že je nás tam strašně ,málo ? ne nepomuže! pomoct si musíme sami!ZAMĚSTNANCI, ale to je těžko když máte(-me) kolegy, kteří pracují zadarmo nekolik hodin přesčas a dělají to hlavně kolegove z vedení obchodu.Já jsem normálně nedavno zjistila kolik moc lidí pracuje u nás zadarmo přesčas a dobrovolně až me to šokovalo.Bojujte potom s nimi proti tomuhle že je nás málo a že se to nedá stíhat, když oni to stíhájí jak mám na taliřku pořád. Ale že se jim chce.?

    OdpovědětVymazat
  17. Byla jsem dnes v Albertu pro rohlíky, a tam mají tak krásné a plné pečivo, krásně naskládané to tesco se muze jít zahrabat,tam je to večne ty koše s pečivem poloprázdné neli prázdné.Taky jsem tam zahledla 2 prodavačky co to doplnovali a kdo ví kolik jich tam na to pečivo mají tech zamestnancu na jedné směně, taky to tak vypada a ne jak v tescu jedna prodavčka a ještě musí chystat i na pečení i zakusky a všechno.

    OdpovědětVymazat