Text uveřejněný na tomto webu se nemusí shodovat s názory zaměstnavatele Tesco Stores ČR a.s., nebo případně dalších stran. Jsou zde uveřejněny svobodné názory odborové organizace, jejich členů a zaměstnanců společnosti v souladu s čl. 17 Listiny základních práv a svobod, platnými právními předpisy a Ústavou ČR. Rada NOT i Rada odborové organizace si vyhrazují právo odstranit nebo nezveřejnit texty s urážlivým, rasovým, diskriminačním či vulgárním podtextem, stejně jako texty či reklamní odkazy nesouvisející s obsahem a účelem těchto stránek.

UPOZORNĚNÍ pro zasílání obchodních sdělení a telemarketing:
Není dovoleno a je zakázáno zasílat jakákoli nevyžádaná obchodní sdělení na kteroukoli e-mailovou adresu uveřejněnou na tomto webu nebo využívat jakékoli uvedené telefonní kontakty pro účely telemarketingu, výzkumů trhu nebo nabídku služeb. Nevyžádaná obchodní sdělení zaslaná na kteroukoli zde uveřejněnou e-mailovou adresu nebo uskutečněný pokus o telemarketing, výzkum či obchodní nabídku na jakékoli níže uvedené telefonní číslo, budou bez dalšího upozornění řešena podáním podnětu pro zahájení správního řízení k příslušnému správnímu úřadu (ÚOOÚ) pro porušení příslušných právních předpisů a směrnicí GDPR.

pátek 10. října 2008

TISKOVÁ ZPRÁVA



(Brno, 10. 10. 2008) Prohlášení Rady odborové organizace zaměstnanců Tesco Stores ČR a.s. k současné krizové situaci u společnosti.

  Rada odborové organizace zaměstnanců Tesco Stores ČR a.s. vyslovuje vysokou obavu a nespokojenost nad současným stavem a kritickou situací na provozních jednotkách TESCO. Stále se zvyšující kritický stav zaměstnanců z důvodu úspor a špatného hospodaření, stále se snižující mzdové prostředky a náklady na provoz vedou k velmi razantním úsporným opatřením provozních jednotek, které mají největší dopad právě na zaměstnance.
Historie se opakuje: další krize v Tesco a ještě horší než dřív.
  Ani ne půl roku poté, co v obchodním impériu TESCO utichla bouře týkající se kriticky nízkého počtu zaměstnanců, fyzických a psychických nátlaků se cca po půlročním tichu opět stáhly mračna. Spíše tuto situaci nazvěme hurikánem, který ničí to co poctivý a pilní zaměstnanci vybudovali. Tak jak tvrdí vždy v každém svém článku při úspěchu společnosti kterýkoli ředitel, ať již generální či provozní nebo personální. Ano, vždy jsou to právě zaměstnanci, kterým společnost vděčí za svůj růst a za expandování. Popustíme-li uzdu fantazii, nazveme nastalou situaci tragikomedií Národního divadla. Budeme-li se ale držet faktů, musíme situaci, ve které finanční potíže zaměstnavatele odnášejí zaměstnanci, nazvat za nehoráznou sprosťárnu vůči zaměstnancům samotným.
Nedokážeme pochopit politiku společnosti, kdy v období předvánočních snižuje stavy zaměstnanců, ruší dohody o pracovní činnosti, brigádníky a na provozech zůstává pouze kritický stav zaměstnanců, kteří jsou nuceni pracovat na pokladnách a jiných obsluhovaných odděleních, aniž by to bylo jejich náplní práce. Zaměstnavatel tomu říká „multiskill“ ve skutečnosti je to však jen terorizování a vydírání zaměstnanců, kteří jsou nuceni namísto své práce vykonávat práci jinou, aniž by ji měli v pracovní smlouvě. Ovšem z vedení společnosti nejde ani jeden odpovědný centrální pracovník do provozu, přestože právě ti, kteří zaviní tuto situaci, by měli být první, kteří ponesou odpovědnost. Bohužel, zatímco vedení společnosti sedí doma u kávičky, popíjí whisky či vínečko a koukají na televizi či DVD, zaměstnanci se potí v práci. Odbavují dlouhé a nekonečné fronty na pokladnách, jelikož jsou jen dvě či tři a v nejlepším případě čtyři. 12 hodin pořád dokola. Nikoho z vedení nenapadne, že v současné době se počet zákazníků zvyšuje a tedy je nutné namísto úplného stop stavu brigádníků a „dohodářů“, je naopak tyto zaměstnance navýšit, nebo navýšit stav stálých zaměstnanců.
  Ano, slyšíme, jak zaměstnanci dostali přidáno. Mzdy se ale přepočtou, a ti co měli chráněnou složku mzdy, dostali cca 100 korun. Navíc z vedení společnosti finance na tyto úpravy mezd na provozních jednotkách nebyly navýšeny, takže samotný dopad je zase na zaměstnance, protože to znamená zase nižší stav. Kde jsou tedy finance, které byly určeny na mzdy, pokud nejsou tam, kde být mají?
Opět se naši kolegové ocitají v psychickém presu, v maximálním fyzickém vypětí a pod palbou nadávek a výhružek rozhořčených zákazníků, kteří nedostali salám, akční grilované kuře či LCD. Vše jen proto, že je neměl kdo obsloužit. To nemluvíme o neskutečně dlouhých frontách na pokladnách, kde pokladní někdy čelí ze strany zákazníků nadávkám, výlevům zlosti a někdy i fyzickému napadání. Jako by za to mohli právě oni, namísto neschopnosti vedení společnosti, ne manažerů a ředitelů na provozovnách. Mají toto všechno ti lidé vůbec zapořebí? Všichni chodíme do práce, protože potřebujeme peníze, nikoliv proto, že potřebujeme zabít čas. Jak je vůbec možné, že Tesco získá ocenění Hypermarket roku? Je to vůbec možné? Za co získalo ocenění Zaměstnavatel roku? Za terorizmus, který na zaměstnancích předvádí?
Podotýkáme, že s odbory o této situaci ani řešení nebylo jednáno, a tvrzení že ano se nezakládají na pravdě. Vyzýváme proto vedení společností k neprodlenému řešení této krizové situace a ke zjištění odpovědnosti a k následnému vyvození důsledků pro odpovědné osoby. Vzhledem k současnému stavu vyhlašuje Rada odborové organizace stávkovou pohotovost a to od 12. hodiny dnešního dne až do odvolání. Žádáme veřejnost, aby nás podpořili a nekřičeli na zaměstnance, kteří jsou jen loutkami v této tragické divadelní hře. Pište své stížnosti a adresujte je centrální kanceláři. Jen nás nechte pracovat bez větších stresů, abychom Vám mohli nabídnout ještě to málo, co nám zbylo.


10 komentářů:

  1. Vrcholové vedení společnosti by si mělo uvědomit, že pokud rychle nezačne současnou situaci řešit, tak společnost Tesco ztratí řadu zákazníků, protože nikdo nebude chodit do obchodů, kde se může "těšit" na prázdné regály, v lepším případě poloprázdné, otrávené a naštvané prodavače a nakonec stráví svůj čas dlouhým čekáním ve frontě, aby mohli zaplatit. Nejsem si jistý, že si tohle vrcholový manažeři uvědomují, mám takový pocit, že jediné co je zajímá je výše mzdových nákladů, které se snaží snížit, ale to že přichází o zákazníky i zaměstnance jim asi uniká....

    OdpovědětVymazat
  2. Nastoupil jsem do Teska v jedom větším městě.A to co nám co jsme nastoupily udělali je to největší prasárna jaká muže být.Nemužu se zde rozepisovat pořád se ztoho nemužu vzpamatovat.A stím propuuštěním je to svatá pravda.Sprostě lžou.Končím snima jsem pevně rozhodnut.A vaše odbory jsou na nic všichni na pracovištích to vědí a mlči.Co se děje.

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím s Miroslavem, hlavně by si ale vrcholové vedení mělo uvědomit, že ztratí nejenom řadu zákazníků, ale hlavně řadu zaměstnanců. Koho z nás bude bavit chodit do práce, kde je na něho neustále vyvíjen nepřiměřený tlak na plnění pracovních úkolů, kdo z nás bude neustále akceptovat rozčílené zákazníky, kteří své návaly zloby směřují právě na nás. Kdo nám může pomoci? Ředitel provozovny, na kterého je vyvíjen stejný tlak jako na nás, který dostane částku na mzdy a pokyn - musíš dodržet i za cenu že někoho bezmyšlenkovitě propustíš? Nemáš lidi to nevadí, ale dodáš čísla. Dá se k tomu ještě něco dodat? Bliží se vánoce. Jak chceme přežít vánoce, když nás je stále míň? Není lépe odejít na nemocenskou, nebo budem čekat, až na ní budeme posláni, aby nás nemuseli platit nebo vyhodit?

    OdpovědětVymazat
  4. Konečně dobrá a opodstatněná stávková pohotovost, kde se neřeší navýšení platů ale něco co by mohlo ovlivnit chod teska...!!!za to připisuji odborům malé plus.
    na http://www.rozhlas.cz/izurnal/cesko/_zprava/503675 tisková mluvčí skutečně potvrdila že v tuto chvíli v tesku nikdo není že si je nechávají až na vánoce:-)to asi myslela na ty výprodeje...protože všude už jsou v obchodech vánoce....jen tak dál!
    asi sem dodnes odborům křivdil ale tohle je DOST DOBRÁ VĚC pro zaměstnance...nechápu to OSPO,tam je jim to jako jedno?pak stojí za H....o

    OdpovědětVymazat
  5. Je to to svinstvo nehorázne.Jakým právem nám nařizují bud nastoupiš na nemocenskou nebo máš výpověd,nemáme tě zčeho zaplatit.To jsou tak mocní na ně není žádny zákon ,který by jim vtom zabránil?A vy v odborech to moc dobře víte a zaměstnanci také.Pouze se vám jedná oto že stálí zaměstnanci jsou přetěžování,ale co ostatní kteří jsou tam krátce a byli přinuceni bud a nebo.

    OdpovědětVymazat
  6. A vidíte jsou to odbory a žádné reakce ani odpověd.

    OdpovědětVymazat
  7. minulý týden jsem byl po dluhé době v tescu a už tam asi zase nějakou dobu nepůjdu....jely tři poklady, u kterých byly fronty několik desítek metrů, takže to bylo cca na půl hodiny, někteří se předbíhali, až tam vznikla docela solidní tahanice... u které člen ochranky dostal strach a odešel pryč... a dle sdělení prodavačky opravdu vedení odmítá najímat brygoše, takže se situace nejspíše ještě zhorší.. opravdu kvalitní služby.

    OdpovědětVymazat
  8. Co se týče mojí osoby mým cílem je vysloužit si umístění odpovídající praxi, vzdělání a zkoušku si zopakuji.Jsem nadřená, ruce mě bolí až u úponů svalů.Doma nejsem schopna řádně fungovat.Jsem zvyklá se nevzdávat, ale řady bez jakéhokoliv střídání je to práce pro roboty a né pro lidi. Zdenka

    OdpovědětVymazat
  9. Ráda bych přispěla svým názorem: stávku považuji za opodstněnou. Spousta lidí si vůbec neumí představit v jakých podmínkách zaměstnanci společnosti Tesco musí pracovat.Vždycky jsem říkala že každý by měl jít na půl roku na "praxi" do Tesca - to je škola života. Potom by se spousta lidí dívala na zaměstnance úplně jinak. Vím o čem mluvím, protože jsem zaměstnanec už 5 let.Je těžké odejít jinam, když není kam a každý nemůže být podnikatel a manažer. Věřím tomu, že kdyby zaměstnanci dělali svou práci a dostali za ni zaplaceno, tak by udělali i práci navíc -dle potřeby.Ale lidé z trvanlivých potravin musí během své směny chodit na pokladny, z textilu, papíru, elektra také, dokonce chodí i na úsek lahůdek. Potom nemůže být doplněné zboží. Z pokladny se to těžko dělá. Přesčasy nedostanou zaplacené, náhradní volno není kdy vybrat - proč by tam potom zůstávali déle?
    Podle kolektivní smlouvy má každý zaměstnanec po odpracování 1roku nárok na 1den rekondičního volna, za každý rok 1den, max. 5 dní. Když si chci volno vzít a řeknu to dostatečně předem, tak stejně volno nedostanu, protože si ho na úseku nikdo nebere, tak proč bych ho měla dostat já? Skutečnost je taková že by si volno rádi vzali, ale už si o něj nežádají, protože ho stejně nedostanou. A před novými zaměstnanci se o nároku na volno vůbec nesmí mluvit. Brigádníci se nyní berou pouze od 18let, směny mají převážně 10hod. protože tak mají nárok jen na 1přestávku. A nejlepši by bylo, kdyby nešli ani na tu. Já jsem před časem nastoupila na MD, ale vím už teď, že před skončením MD dostanu dopis ať se dostavím na účtárnu a podepíšu výpověď dohodou. Pokud ne tak nastupuje vyhrožování co všechno bude následovat. I takto se snižuje stav zaměstnanců. Anonymům se nedivím. Když se podepíšu tak jsem na 100% bez práce hned.Jana

    OdpovědětVymazat