Obchodní řetězec Tesco v příštím roce spustí v Česku své britské metody. Kromě nákupu on-line vám také na utrácení půjčí.
PRAHA 26. 7. 2008 (iHNed.cz)
Pro nakupování vybaví zákazníky vlastní kreditní kartou. "Ještě letos, nejpozději počátkem roku, chceme rozjet finanční služby, které má Tesco ve Velké Británii," potvrdil v rozhovoru pro páteční HN šéf české pobočky Tesco Philip Clarke.
V Británii má řetězec již několik let svoji banku a zákazníkům nabízí například pojištění či půjčky. V Česku začne s kreditními kartami. "V tento moment vrcholí jednání s našimi partery. Typově to jsou firmy jako Cetelem či GE Bank," dodává Clarke.
Hypermarkety tak pomalu začínají konkurovat bankám. Už nyní většina řetězců nabízí takzvaný cashback, tedy možnost výběru hotovosti z účtu přímo na pokladně. Tuto službu má například řetězec Ahold, ale o zavedení vlastní kreditní karty v tuto chvíli neuvažuje.
V zahraničí jsou vlastní kreditní karty hypermarketů či supermarketů velmi rozšířené. Jak se uchytí v Česku, ukáže příští rok. "V tuzemsku je už totiž zhruba osm milionů karet. Tesco však může zákazníky nalákat na věrnostní programy, které jsou u podobných druhů karet obvyklé. Za každý nákup se zákazníkům vrací zpět na kartu určité procento, případně mají výhodné slevy na některé typy zboží," říká Michal Zátka výkonný ředitel Sdružení pro platební karty. Podobné výhody by podle Tesca měla přinést i Tesco kreditní karta.
Co-brandové kreditní karty
Zatímco klasické kreditní karty už se i v České republice staly poměrně běžnou a známou věcí, karty, které vydávají banky spolu s firmami, tu ještě nezdomácněly. Tzv. co-brandové kreditní karty nevydávají banky samy, ale ve spolupráci s jednotlivými (obvykle velkými) společnostmi. Firmy pak k těmto vydaným kartám přidávají různé bonusy a výhody, aby si udržely stále zákazníky a přilákaly další. Mezi takové výhody patří sleva z nákupu, příspěvek na spoření, obdržení různých „věrnostních" bodů atd.
Žádné komentáře:
Okomentovat