Několikaměsíční jednání maloobchodních řetězců o možné podobě společného měření kvality letákové distribuce se chýlí k závěru. Původním záměrem, který vykrystalizoval přibližně před rokem, bylo dohodnout se na společném postupu napříč trhem, některé řetězce ale od iniciativy odstoupily. Do finále jednání vstoupila pracovní skupina šesti řetězců napříč formáty a zaměřením, která se ustavila na platformě Svazu obchodu České republiky. Koordinaci jednání zajišťuje Boris Malý, marketingový ředitel řetězce Globus. Z dalších účastníků lze jmenovat třeba Interspar či Plus - Discount, například největší zadavatel letáků, Tesco, se však skupiny neúčastní, stejně jako některé diskonty. "Mohu potvrdit, že v rámci platformy Svazu obchodu ČR bylo vyhlášeno výběrové řízení na dodavatele metody kontroly neadresné distribuce letáků. V úvodní diskusi vyslovila většina řetězců potřebu této metody kontroly," uvedl Boris Malý s tím, že z důvodu neovlivnění probíhajícího výběrového řízení k němu nemůže poskytnout žádné další detaily.
Ve hře jsou v zásadě dvě cesty, jak kontrolu kvality distribuce měřit - jednak panelovou metodou, jednak metodou terénního dotazování. Malý však nechtěl komentovat, podle jakých kritérií probíhá výběr nebo kterou metodu zúčastněné řetězce preferují. Podle informací M&M se mezi účastníky výběru dodavatele objevují agentury Incoma Research, Focus Research & Consulting, Median a Prospea, výčet však nemusí být úplný. Konečné rozhodnutí by mělo přijít během srpna.
Žádné komentáře:
Okomentovat